    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niekorzystny najem... pytanie
    Date: Sat, 26 Jan 2008 21:16:45 +0100

    On Thu, 24 Jan 2008, sundayman wrote:

    > Witam
    >
    > Mam takie pytanie, jesli można.
    >
    > W zeszłym roku, tak koło wrzesnia razem z kolegą (jako osoby fizyczne)
    > wynajęlismy sobie w jednej z Łódzich starych fabryczek
    [...]
    > Przez te kilka miesiecy sobie tam urzadzlismy - wiadomo, remoncik ,
    > malowanie itp...meble na wymiar.

    Ja tak nie po prawniczemu (prawnikiem nie jestem) a streszczając
    pytania do cytatów :)
    Mieliście zgodę wynajmującego?
    _117.html
    +++
    Art. 667
    § 1. Bez zgody wynajmujšcego najemca nie może czynić w rzeczy najętej
    zmian sprzecznych z umowš lub z przeznaczeniem rzeczy.
    ---

    Idzie o ten "wymiar" :)
    Rozumiem że nie, więc właściciel ma pełne prawo zakładać, że meblujecie
    się tak, że w razie czego 3 miesiące i do widzenia, rozumiem że to
    TEŻ jest "z umowy"?

    > A tu dzisiaj, prosze was, nagle się dowiadujemy, ze fabryczka zostala (jakos
    > przed chwila) sprzedana innym wlascielom

    Art. 678
    § 1. W razie zbycia rzeczy najętej w czasie trwania najmu nabywca wstępuje
    w stosunek najmu na miejsce zbywcy; może jednak wypowiedzieć najem z
    zachowaniem ustawowych terminów wypowiedzenia.

    § 2. Powyższe uprawnienie do wypowiedzenia najmu nie przysługuje nabywcy,
    jeżeli umowa najmu była zawarta na czas oznaczony z zachowaniem formy
    pisemnej i z datš pewnš, a rzecz została najemcy wydana.

    Art. 680
    Do najmu lokalu stosuje się przepisy rozdziału poprzedzajšcego,
    z zachowaniem przepisów poniższych.

    Art. 688
    Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a czynsz jest płatny
    miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóŸniej na trzy miesišce naprzód
    na koniec miesišca kalendarzowego.

    > Dopiero teraz po rozmowach z innymi najemcami (z budynku obok - bo ta
    > fabryczka to kilka budynków) - że już latem zeszłego roku było to wiadomo -
    > byly rozmowy itp...No ale - mysmy o tym pojecia nie mieli,

    A właściciel nie miał obowiązku powiadamiać, bo pewnie w umowie nic
    na ten temat nie ma, prawda?
    W zasadzie sprzedał lokal z najemcą, nowy nabywca wstępuje w umowę
    najmu i ją renegocjuje.

    > Jak łatwo sobie wyobrazić, szlag nas trafia, bo wygląda na to że pół roku
    > pracy nad przygotowaniem miejsca diabli wezmą.

    :(

    > Co prawda na razie nikt z nami nie rozmawial, z nowym włascielem zero
    > kontaktu - mamy 3 miesieczny termin wypowiedzenia, wiec niby mamy troche
    > czasu w razie jakby co...no ale - wiadomo żyłka nam chodzi...
    >
    > Przyszło mi do głowy - czy przypadkiem administrator podpisujac umowe z nami
    > zatajając informacje o planach co do budynku - w jakis sposob nie sklonił
    > nas do niekorzystnego dla nas postępowania ? Czy mozna sie do nich
    > jakkolwiek oficjalnie przyczepic ?

    Po mojemu nie :(
    Plus zastrzeżenia WitCha

    pzdr, Gotfryd