    From: MiCHA <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niegroźna nadgorliwość wierzyciela czy straszenie
    Date: Sat, 14 Apr 2007 23:47:38 +0200

    c...@p...onet.pl wrote:

    > Tu sięgnę kilka tygodni wstecz w historii tego długu. Pod koniec lutego dostałem
    > wezwanie w sprawie wykupienie weksla wypisanego na sporną sumę z podanym
    > terminem wykupu na 3 marca.

    Założę się, że weksel nie został Ci przedstawiony, do czego wierzyciel
    jest zobowiązany przez prawo wekslowe. A jeśli tak, to...

    > Teraz mi zależy tylko na uniknięciu kosztów.

    ...masz szanse uniknąć kosztów. Musisz jednak bardzo dobrze wykorzystać
    to uchybienie i mieć trochę szczęścia. Popytaj mądrzejszych, bo ja
    więcej Ci nie pomogę. :-(

    Tym niemiej - jeśli weksel był zabezpieczeniem pożyczki, to obowiązek
    jej spłaty w żaden sposób nie łączył się z wekslem jako takim - w
    zasadzie wierzyciel miał prawo żądać spłaty długu nawet bez weksla. Po
    prostu podstawą roszczenia nie był weksel, tylko sam fakt istnienia
    pożyczki. Tak więc nawet jeśli nie dopełniono wszystkich formalności
    wekslowych, to i tak wciąż jest pewne ryzyko, że nie wybronisz się od
    kosztów sądowych...

    --
    MiCHA