    From: Bungo <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niegroźna nadgorliwość wierzyciela czy straszenie
    Date: Thu, 12 Apr 2007 21:10:56 +0200

    czonek napisał(a):
    > 04-04-2007 został mi doręczony nakaz zapłaty w postępowaniu
    > upominawczym. Połowe widniejącego w nim zadłużenia spłaciłem
    > wierzycielowi przed wydaniem nakazu a resztę (zbieg okoliczności) w dniu
    > doręczenia mi nakazu. Mimo spałcenia kwoty spornej wraz z odsetkami,
    > bedę wnosił sprzeciw od nakazu. Zgodnie z zawartym pouczeniem mam na to
    > 14 dni od doręczenia nakazu czyli do dnia 18-04-2007. Dzisiaj dostałem z
    > kancelarii obsługujacej wierzyciela wezwanie przedegzekucyjne,
    > staraszące mnie i poręczyciela egzekucją, kosztami egzekucji i taki
> [...]

    nie skupiaj uwagi na sprawach z prawnego punktu widzenia nieistotnych.
    Skoro zaplaciles, to domyslam sie, ze w sprzeciwie wykazesz ze nakaz
    jest zbedny, bo juz splaciles, i przedlozysz Sadowi dowody wplaty.

    firmy windykacyjne (zwane czasem "kancelaria" zebys czasem nie
    pomyslal ze masz do czynienia z chamstwem) nalezy spokojnie olac.
    Niech sobie podejmuja na swoj koszt rozmaite dzialania, najlepiej
    wysokoplatne:-) moze to ich czegos nauczy.

    Jesli w ich pismie jest jakas tresc naruszajaca Twoje dobra osobiste,
    badz zawierajaca jakies grozby karalne, oczywiscie mozesz pociagnac
    ich do odpowiedzialnosci cywilnej badz karnej. Istotna jest tresc tego
    ich wezwania. Samo wskazanie, ze grozi Ci egzekucja i koszty z tym
    zwiazane jest dopuszcalne, jesli ma odpowiednia forme. Jest to bowiem
    prawda, faktycznie (w przypadku gdy platnosc zostanie zasadzona lub
    np. jest juz tytul egzekucyjny) grozi Ci egzekucja i koszty z tym
    zwiazane.

    pamietaj tez o jednym - nie masz obowiazku splacac swego dlugu przez
    posrednikow; zawsze mozesz wplacic dlug bezposrednio wierzycielowi, a
    on ma obowiazek splate przyjac. Tak jest legalnie i taniej :-)

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo