    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie przyjecie mandatu -> sad grodzki
    Date: Thu, 23 Jan 2003 20:32:24 +0100

    | - czy fakt blednie wypelnionego wniosku o ukaranie moze byc podstawa do
    | jego odrzucenia?

    Nawet jeśli. to sporządzą nowy. Nie szkoda czasu?

    | - czy sad grodzki ma prawo pytac sie o moje dochody? (oczywiscie
    | policjanci nie omieszkali)

    Sąd już nie będzie pytał. Zapytali o to policjanci.

    | - na czym oprzec linie obrony: bledny wniosek czy "to nie bylem ja, bo
    | to nie moje numery rejestracyjne"

    Na tym błędnym numerze rejestracyjnym. Jeśli jesteś pewien, że mieli podane
    inne numery rejestracyjne, to zażądaj od sądu, by polecił policjantom
    przedstawić te notatniki. Notatniki są rejestrowane i poza samymi zapiskami
    policjantów zawierają wiele podpisów z kontroli służb i odpraw. By je
    ewentualnie sfałszować i przepisać trzeba by zmowy niemal pół komendy.
    Zresztą możesz również zażądać przesłuchania w charakterze świadków tych
    enigmatycznych kolegów, którzy rzekomo widzieli Twój samochód podczas
    wykroczenia. W ich notatnikach będzie najpewniej zapisany numer, który
    odczytali. Zażądaj tych notatników. Dodatkowo w większości komend
    korespondencja radiowa jest rejestrowana przez specjalny system. Zakładam,
    że podawali sobie ten numer rejestracyjny przez radio. Zażądaj sprowadzenia
    na rozprawę tego nagrania. Będzie wiadomo, co podali tamci policjanci przez
    radio więc i pośrednio co widzieli.