  • 11. Data: 2003-11-03 11:40:08
    Temat: Re: naruszenie dóbr osobistych firmy
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jarosław Łysio rzecze:
    > Zwyczajnie.
    > Gorzej byłoby gdyby osoby prawne nie miały dóbr osobistych :)
    > Ale na szczęście mają całą masę dóbr osobistych, a najistotniejsze z nich
    > to: firma (nazwa, znak graficzny), uznanie (dobre imię, renoma).

    No cóż, nadal nie wyobrażam sobie jak podmiot PRAWNY może mieć dobra
    *OSOBISTE*, ale skoro mówisz, że ma to może ma.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 12. Data: 2003-11-03 11:41:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bo5d62$74m$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

    > Gorzej byłoby gdyby osoby prawne nie miały dóbr osobistych :)
    > Ale na szczęście mają całą masę dóbr osobistych, a najistotniejsze z nich
    > to: firma (nazwa, znak graficzny), uznanie (dobre imię, renoma).

    Szkoda klawiatury. Arek b. to znany z ograniczeń beton. Popisze, popisze i
    pójdzie sobie.

    Pozdr
    Leszek

  • 13. Data: 2003-11-03 12:00:17
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > No cóż, nadal nie wyobrażam sobie jak podmiot PRAWNY może mieć dobra
    > *OSOBISTE*, ale skoro mówisz, że ma to może ma.

    Art. 43. [Dobra osobiste osoby prawnej] Przepisy o ochronie dóbr
    osobistych osób fizycznych stosuje się odpowiednio do osób prawnych.

    Osoba prawna to nie "osobnik prawny" - dobra osobiste to nie dobra
    "osobnicze".
    Masz racje, że trudno sobie wyobrazić dobra osobiste osoby prawnej -
    która również jest bytem abstrakcyjnym - a więc wymagającycm wyobraźni.

    Pzdr: Catbert, EHRM

  • 14. Data: 2003-11-03 17:21:12
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-03 10:59 Jacek napisał(a):

    >Ponieważ już raz miałem nieprzyjemności, o czym pisałem na tej grupie,
    >zasięgam rady fachowców: czy autor (czyli ja) publikacji znajdującej się pod
    >adresem http://megane.republika.pl może zostać z powodu tejże oskarżony o
    >naruszenie dóbr osobistych?

    Nie, o ile to prawda. Acha, w razie czego, chyba będziesz musiał
    udowodnić, że to prawda, a nie oni, że to nieprawda.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)