  • 1. Data: 2004-02-23 15:50:10
    Temat: naruszenie dóbr osobistych?
    Od: <p...@g...pl>

    Czy jest naruszeniem dór osobistych oficjalne stwierdzenie, że ktoś kłamie?
    Czy jeżeli np. w sądzie przedstawi się dowody, ze ktoś rzeczywiście kłamie,
    to w dalszym ciągu bedzie to naruszenie dóbr, czy nie? Jak myślicie?

  • 2. Data: 2004-02-23 16:38:44
    Temat: Re: naruszenie dóbr osobistych?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    > kłamie? Czy jeżeli np. w sądzie przedstawi się dowody, ze ktoś
    > rzeczywiście kłamie, to w dalszym ciągu bedzie to naruszenie dóbr, czy

    Zależy jakie to kłamstwo. Jeżeli ktoś kłamie w taki sposób, że może obrażać
    to czyjąś cześć, to może to być naruszenie dóbr osobistych.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-02-23 18:33:06
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bartek Gliniecki <e...@n...pl> napisał(a):

    > Zależy jakie to kłamstwo. Jeżeli ktoś kłamie w taki sposób, że może obrażać
    > to czyjąś cześć, to może to być naruszenie dóbr osobistych.

    Nie to miałam na myśli. Chodzi o to, czy jeżeli JA stwierdzę, że ktoś kłamie,
    to czy jest to naruszenie dóbr osobistych TEJ OSOBY? Inny mi słowy, czy sam
    fakt, że twierdzę, że ktos kłamie( mam na to dowody) i tym samym mi szkodzi,
    może być np. przez sad uznany za naruszenie dóbr osobistych kłamcy? czy
    raczej nie należy się tym martwić...? (-:

  • 4. Data: 2004-02-23 18:40:58
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    > samym mi szkodzi, może być np. przez sad uznany za naruszenie dóbr
    > osobistych kłamcy? czy raczej nie należy się tym martwić...? (-:

    Nie, odpieranie zarzutów nie jest naruszeniem dóbr osobistych.

    --
    Bartek Gliniecki