  • Data: 2007-05-19 19:42:06
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> wrote in message
    news:87646obor5.fsf@hector.domek...

    > Właśnie, jak bardzo dwa tłumaczenia muszą się różnić, żeby nie było
    > wątpliwości, że to dwa osobne utwory?

    Nie mam pojęcia. Myślę, że różniłyby się jednak znacznie. Proste 3-wyrazowe
    zdania pewnie każdy przetłumaczy tak samo, albo bardzo podobnie, ale już
    dłuższe zdanie złożone będzie miało tyle wariantów, ilu jest tłumaczy - inny
    rytm, inny dobór słów, inny szyk, inne powiązanie z sąsiednimi zdaniami.
    Jeśli jedno nawet będzie brzmiało podobnie, to już drugie i trzecie nie.
    Plagiat łatwo rozpoznać, ale nie wiem, jak mogłoby wyglądać udowodnienie
    tego przed sądem.
    Anka