  • Data: 2011-07-06 21:08:36
    Temat: Re: nakazanie wypełnienia przyrzeczenia??
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:iv2gvl$ul4$1@news.onet.pl...

    > Po co miałbym się z nimi zapoznawać, skoro znam je na pamięć?

    > Widzisz, jest różnica między "sprzedażą dynksu za 100 zł" a ustanowieniem
    > służebności.

    > A zbuduj podobne porównanie w odniesieniu do sprzedaży nieruchomości albo
    > ustanowienia hipoteki - będzie bardziej adekwatne.

    > Nie można, bo oprócz specyficznej treści wymagana przy służebności jest
    > jeszcze szczególna forma, której w opisywanej sytuacji nie ma.

    > Nie wiem czy przyszedłeś tu po radę czy po to, żeby pouczać innych. Jeżeli
    > nie chcesz rady, to idź do sądu, wnieś pozew o nakazanie albo wydanie
> [...]

    1. Cały czas nie odrózniasz formalnego ustanowienia służebności 9do czego
    potrzebna jest szczególna forma) od sytuacji, w której dochodzi sie prawa
    dotakiego ustanowienia.
    2.Błędne jest twoje przekonanie, ze nie można dochodzić prawa do
    stwierdzenia istnienia zawarcia umowy, nawet gdy ta umowa wymaga formy
    szczególnej.
    3. Cóz, wydaje się , że to ty pouczasz, w przekonaniu o swojej
    nieomylności; - jesli będziesz zajmować się prawem to niechybnie przekonasz
    się, ze przekonanie to jest bezpodstawne .;-) i że róznice w pogladach są
    istotą procesu sądowego