  • Data: 2003-05-30 14:44:38
    Temat: Re: nagrywanie rozmow
    Od: "Roman Gawron" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Łukasz Mach <l...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]

    No i wszystko jasne. Nagranie miało posłużyć analizie lekcji na zajęciach ze
    studentami. Takie działanie wynika z podstawowych zadań szkoły i nie jest
    działaniem bezprawnym.
    Uczeń jest najważniejszym elementem procesu dydaktycznego i jego zachowanie
    _musi_ podlegać obserwacji i ocenie. Jego zgoda nie ma tu nic do rzeczy,
    klasa to nie ubikacja, gdzie można by rozpatrywać to w kategoriach naruszenia
    prywatności i godności.
    Szkołą kieruje dyrektor, a procesem dydaktycznym w klasie - nauczyciel, uczeń
    ma obowiązek podporządkować się _wszystkim_ mieszczącym się w granicach prawa
    i spełniającym kryterium fachowości (celowości) pedagogicznej ich poleceniom.

    > proponuję przejść się do dyrektora, powiedzieć jaka jest sprawa,
    > zaznaczyć stanowczo że waszym celem nie jest zabronienie jej nagrywania, że
    > jeżeliby się zapytała, lub tylko poinformowała wcześniej nie byłoby
    > problemu, i że chcecie wyrazić stanowcze niezadowolenie rażącym naruszeniem
    > waszej godności

    Rażące naruszenie godności... :-)) Ciekaw jestem uzasadnienia tej konstrukcji
    myślowej.

    > niezależnie od tego jaki będzie tego skutek, wy wyjdziecie na ludzi
    > rozsądnych a ona na gówniarę.

    Do podstawowych zadań szkoły należy także _wychowanie_. Sposób przedstawienia
    tej sprawy na tym forum budzi mój głęboki niesmak, za taki ton wypowiedzi
    moje dziecko poniosłoby na pewno surowe konsekwencje.
    Szacunek dla rodziców, nauczycieli i _wszystkich_ osób dorosłych jest
    podstawowym obowiązkiem młodego człowieka.
    Że do czegoś takiego dochodzi, a rodzice i szkoła na takie zachowania
    pozwalają... Świat się przewraca!