    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Sun, 19 Aug 2007 19:23:41 +0200

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:fa9818$et0$1@news.onet.pl...

    > Taaaaaaaaaaaa.... Masz pojęcie o świecie.
    > Człowiek z definicji się identyfikuje z różnymi społecznościami.
    > A akurat w wieku szkolnym to identyfikacje są o wiele silniejsze niż w
    > późniejszym wieku.

    Z całą pewnością. W końcu stąd sie różne subkultury biorą. Ale związku tego
    zjawiska z noszeniem przez wszystkich mundurków dopatrzeć się nie
    potrafię - a to było oprotestowanym przeze mnie argumentem.

    > No widzisz, że rozrabia młody w mundurku Gimnazjum nr 7 na Słonecznej, to
    > zgłaszasz to Dyrekcji G7.

    I co dalej? Top biedzie pewnie kilkaset osób. Pomijam, że tych mundurków
    pewnie nie da się rzutem oka rozróżnić.

    > No nie, bo one są jednolite. Szyte przez jednego krawca...

    Aaaa! I będą pełnić funkcje identyfikacyjne :-) Poza tym one będą jednolite
    w pierwszym roku. Potem w miarę zużycia czy wyrastania dzieci będą różne.

    > Zresztą ten motyw zauważono też już w wielu kościołach w temacie I
    > komunii
    > św. Kiedyś były ,,walki'' pomiędzy mamusiami i rywalizacja, która
    > wypaśniej
    > dziecię przyozdobi. Więc w wielu parafiach ustalono jednolity model i
    > problem się skończył. Strój można wypożyczyć od parafii albo odkupić od
    > zeszłorocznego komunisty. I nie ma przepychanek....

    Też dobry sposób, tylko z mundurkami nie zadziała.

    > No i? Chodzi o nieeksponowanie pewnych elementów ciała publicznie.

    Nie zrozumiałeś :-)

    > Wyprać? Ja wiem, że to dla niektórych będzie szok, że ubranie się pierze
    > nie wyrzuca, ale to też pozytywny aspekt wychowawczy.

    Ale zanim wyschnie, to w czym dzieci wyślesz do szkoły? Trzeba by było mieć
    dwa komplety.