  • 1. Data: 2004-12-11 08:55:09
    Temat: monitory lcd
    Od: "Doker" <d...@a...pl>

    Witam.
    Mam taki problem z monitorem....
    Polskie regulacje mowia, ze matryca LCD moze miec do 3 wadliwych pixeli i
    nie jest to jeszcze wada podlegajaca gwarancji.

    Co jednak gdy mamy doczynienia z dwoma sasiadujacymi pixelami( mam takie,
    dwa czerwone hotpixele jeden na drugim)

    Czy wadliwe pixele moga wystapic w srodkowej czesci ekranu w takiej samej
    ilosci jak na obrzezach?

    Pozdrawiam,
    Doker

  • 2. Data: 2004-12-11 09:11:18
    Temat: Re: monitory lcd
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia 11 Dec 2004 09:55:09 +0100,
    osoba podpisana: Doker <d...@a...pl>
    napisała:
> [...]
    > dwa czerwone hotpixele jeden na drugim)
    >
    > Czy wadliwe pixele moga wystapic w srodkowej czesci ekranu w takiej samej

    O ile dobrze pamiętam to po pierwsze nie może być za dużo wadliwych
    piksli wogóle, po drugie nie może być ich za dużo w kwadracie 5x5
    piksli. Dodatkowo są liczby na "półpiksele" (właśnie te jednego koloru)
    I to mówi jakaś norma. Jeśli monitor był Ci sprzedany jako zgodny z tą
    normą to chyba możesz reklamowac jako niezgodny z umową.

    KJ

    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 3. Data: 2004-12-11 12:04:18
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Doker* wrote in <news:7d17.0000030e.41bab5ec@newsgate.onet.pl> :

    > Witam.
    > Mam taki problem z monitorem....
    > Polskie regulacje mowia, ze matryca LCD moze miec do 3 wadliwych pixeli i
    > nie jest to jeszcze wada podlegajaca gwarancji.

    ogólnie to raczej wolna amerykanka. Jeśli producent stosuje się do
    normy ISO 13406-2 to na 1 mln pikseli może być chyba 3 uszkodzone
    piksele lub 7 subpikseli.
    Dlatego jak się ma czas to lepiej sprawdzić przed zakupem także
    względem wad mechanicznych - piksel to sie przeżyje ale rysa na
    ekranie to wk...wia

    --
    Najlepsza definicja człowieka: niewdzięczny dwunóg.

  • 4. Data: 2004-12-11 13:06:56
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Co jednak gdy mamy doczynienia z dwoma sasiadujacymi pixelami( mam takie,
    > dwa czerwone hotpixele jeden na drugim)

    Sa firmy ktore dopuszczaja ZERO piskeli.
    Pytanie, za ile kupiles i jaki LCD?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2004-12-14 09:35:50
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik rezist.com napisał:

    > Sa firmy ktore dopuszczaja ZERO piskeli.
    > Pytanie, za ile kupiles i jaki LCD?

    eizo ? samsung ?

    tak jak wyzej bylo pisane, wolna amerykanka, poprostu trzeba uwazac przy
    zakupie i sprawdzic czy sa czy nie ma .

  • 6. Data: 2004-12-14 13:40:30
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *fi5h* wrote in <news:cpmc5j$540$2@news.onet.pl> :

    > eizo ? samsung ?
    >
    > tak jak wyzej bylo pisane, wolna amerykanka, poprostu trzeba uwazac przy
    > zakupie i sprawdzic czy sa czy nie ma .

    LG miało jakąś promocję że gwarantowali 0 martwoty przez 1 miesiąc,
    czy co. Czasami można trafić coś ciekawego ;)

    --
    Chcesz mieć przyjemność przez godzinę, wypij butelkę wina. Chcesz mieć
    przyjemność przez rok, ożeń się. Ale jeśli chcesz mieć przyjemność