  • Data: 2014-01-22 02:00:32
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluchiwanie
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.01.2014 01:23, SJS wrote:

    > Czy właściciel sklepu dbający o swój majątek który mu ktoś uszczupla
    > jest czy nie uprawniony do podjęcia środków które by przerwały ten
    > proceder?

    Jest. Ale nie moze robic tego niezgodnie z prawem.

    > Jeśli jest to jego obowiązek /prawo/ i środkiem do zmniejszenia strat
    > jest monitoring /wizyjny, akustyczny/ to może czy nie ktoś mu tego zakazać?

    Tak, przepisy prawne.

    > ===
    > Rok rocznie w polskich więźieniach około 40 więźniów popełnia samobójstwa.
    > Część tych samobójstw jest popełniana w toaletach bo..
    > Jakiś mądry inaczej uznał, że nie należy /nie wolno/ tam montować kamer
    > aby nie naruszać intymności /?/ więźniów.
    > Co jest ważniejsze życie ludzkie czy "intymność" ?
    > Wydaje się że życie

    Wydaje sie, ze jednak samodecydowanie o wlasnym zyciu jest
    najwazniejsze. Samobojstwo nie jest penalizowane.

    > Dlaczego "wydaje się"?
    > A bo od pierwszego samobójstwa w toalecie minęło sporo lat i nikt nie
    > czuję się odpowiedzialny za śmierć w tej chwili już setek tych ludzi
    > Czasami ci toaletowi mieli ważne informacje i nie wiadomo czy wchodzili
    > tam sami czy nie.

    Powtarzam - samobojstwo jest legalne.

> [...]
    > nagranie dźwięku umożliwi ustalenie sposobów komunikowania się z grupą
    > przestępczą,
    > - dlatego zamontowałem i kamery i mikrofony
    > Czy powiadomił Pan pracowników o tym fakcie?
    > Nie- ponieważ byłoby to tak jak by złodziejowi powiedzieć - nie kradnij
    > dziś bo cię obserwują lub powiedzieć włamywaczowi - dziś się nie włamuj
    > bo tam czeka na ciebie pułapka
    > ==
    > Sąd otrzymuje opinię od biegłego:
    > - zastosowane zabezpieczenia wynikają z zagrożeń i są bezpośrednio
    > powiązane z zapewnieniem bezpieczeństwa mienia

    Skoro zalezalo Panu na zmniejszeniu strat to poinformowanie o
    monitoringu spowodowaloby spadek kradziezy. A o to chodzilo.

    Szukajac jednego sprawcy przekroczyl Pan prawo wzgledem pozostalych,
    niewinnych pracownikow, naruszajac ich prawa. O ile uzasadnione bylo to
    kradziezami, teraz po namierzeniu albo deinstaluje Pan podsluch albo
    uzyskuje zgode pracownikow.

    - - - pare dni pozniej - - -

    Pozostali - niewinni - pracownicy wniosa pozew do prokuratury o to, ze
    byli podsluchiwani bez ich wiedzy i zgody. I ze dalej sa podsluchiwani
    bez ich zgody.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx