    From: e...@g...pl (eusso)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mojego syna porazil prad
    Date: 10 Jan 2005 09:42:22 +0100

    Kuba Sk-ce napisał(a):

    > witam,
    > jak w temacie, jakis czas temu mojego syna (2,5 roku) porazil prad.
    > Spedzilismy w szpitalu ponad tydzien. aby wylkuczyc uszkodzenie
    > serduszka. Na szczescie jest wszystko OK. Jednak zostana mu na cale
    > zycie slady na raczkach gdyz ma poparzenia 3-go stopnia na obu dloniach.
    >
    > Do wypadku doszlo w domu, gdy moj syn chcial przestawic lampke na
    > polke, okazalo sie ze kabel byl za krotki i przy lekkim pociagnieciu
    > wypadl on z lampki (byl zupelnie niezabezpieczony). Tak przygotowana
    > instalacja w lampce nie powinna miec miejsca.

> [...]

    Ani jedno, ani drugie. Wiesz jedni wydaja tysiące złotych na sprawy sadowe, po
    tym kiedy ryzykowali zyciem swoim i swoich bliskich, a inni załozyli
    wyłaczniki róznicowoprądowe poprostu chroniąc wszystkich w zabezpieczonej
    strefie przed porażeniem pradem, bo to 300 razy tańsze. O ile ryzykowanie
    zyciem i zdrowiem w ogóle jest przeliczalne. Zawsze jakoś szuka sie winnych
    gdzie indziej bez zadawania pytań w stylu ,,a co ja sam zrobiłem dla
    bezpieczeństwa mojej rodziny""- bo to przeciez niewygodny temat...Nie chcesz
    chyba udowodnić, że ktos stał z pistoletem przy Twojej głowie i zabronił Ci
    zainstalować odpowiednie zabezpieczenia. Zwłaszcza, ze kosztowoby to niewielki
    wydatek. To była Twoja decyzja, ze eksploatujesz instalacje elektryczną bez
    zabezpieczeń przeciwporażeniowych. Podejrzewam też, że owa lampka nie miała
    fabrycznego znaku B, więc ten kto kupował wyrób nie sprawdzony pod wzgledem
    bezpieczeństwa ( pewnie kierując sie wyłacznie ceną) - podpisał wyrok
    umozliwiajacy porażenie twojego synka. Mogę tylko współczuć dziecku, ze ma tak
    ograniczonych rodziców. Tobie zaś zamiast biegania po sadach i prawnikach
    polecam temat ,,zabezpieczenia przeciwporazeniowe instalacji elektrycznych''.
    Nie wiem ile ton ryżu powinien zjeść polak, aby do bezpieczeństwa podchodził
    na poważnie.