    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: moje (bo spadek) czy siostry (bo ma akt notarialny) ?
    Date: Wed, 10 Nov 2004 15:06:10 +0100

    Pegaz pisze:

    > Wyjaśnijcie mi jeszcze kilka spraw:

    > czyli 1/6 domu jest moja, jako spadek po matce.
    > Jak to ma się do faktu, że siostra figuruje jako właściciel domu w
    > księdze wieczystej ?
    > Jestem właścicielem 1/6 domu ?

    > Nikt nie odebrał - fajnie. Nie mieszkam w tym domu. Nie jestem tam
    > zameldowany.
    > Jak mogę rozporządzać spadkiem po matce ?
    > Jak mogę go "skonsumować" jeśli siostra nie zamierza spłacić mnie ?
    >
    > pozdrawiam
    > Pegaz.
    >
    > -----
    > Z polską polityką jest jak z gównem.
> [...]

    PRZEDE wszystkim nalezy rozstrzygnac CZYJ byl dom.
    Piszesz, ze wlascicielem wg KW byl OJCIEC..
    Poniewaz dom nie wchodzi "z urzedu" do wspolnosci majatkowej
    BYC MOZE,
    ze jedynym wlascicielem domu BYL ojciec.
    WTEDY mogl darowac komu chcial SWOJA wlasnosc..

    Jesli Matka TEZ byla wspolwlascicielka, to jakopisano wyzej dziedziczycz PO
    NIEJ 1/3 spadku... JESLI mama jest w KW, to po przeprowadzeniu sprawy
    spadkowej
    tam Cie "po prostu" dopisza....

    Pozatym zwroc sie do specjalisty jak w TYM przypadku wyglada
    sprawa ed zachowku.. bo darowizna niby zalicza sie ,
    ale do konca nie wiem KOMU, czy tylko obdarowanemu, czy pozostalym tez..

    Boguslaw