  • Data: 2006-05-21 11:33:27
    Temat: Re: moja działka ogrodzona murem sąsiada
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    JaMyszka [###j...@g...pl.###] napisał:

    > Dlaczego sąd?
    > Przecież to facet wydzielił tę ziemię i jeśli by uważał, że
    > jest ona niezgodna ze stanem faktycznym, to powinien to zastrzec na
    > poprzedniej rozprawie, gdy poprzedni właściciel otrzymał ją od
    > niego sądownie.

    Nie sądzę. Najpewniej przedmiotem rozprawy był sam fakt nabycia
    własności przez jedną lub drugą osobę. Pewnie nie rozważaniu przebiegu
    granicy. Ale nich się pytający wypowie.

    > Znaczy się jakby na tej ziemi stał jakiś budynek (nieruchomość),
    > to też stanowiłby własność tego nowego właściciela?

    Dokładnie tak.

    > Moim zdaniem, mocno naciągana!
    > Tym bardziej, że autor wątku nie podał nam informacja, z jakiego
    > materiału zrobiony jest ten płot.

    A jakie to ma znaczenie? Spotkałeś się gdzież odmiennym traktowaniem
    budowli drewnianych od murowanych czy metalowych? Budowla, to budowla.

    > Co do zasady, to poprzedni właściciel powinien usunąć swoją
    > własność z cudzego terenu.

    A na jakiej podstawie uważasz, że to własność poprzedniego
    właściciela? Budowla co do zasady jest własnością właściciela gruntu.