  • 11. Data: 2007-01-10 22:26:39
    Temat: Re: mieszkaniec na dziko...
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Liwiusz wrote:

    > To, że do zameldowania potrzebne jest potwierdzenie przebywania w
    > lokalu dokonane przez osobę posiadającą tytuł prawny do niego.

    Tak, ale wcale nie musi to być właściciel. Jak zrozumiałem, w sytuacji
    opisywanej przez Helen Paar występują jacyś przyjaciele-najemcy. No i
    jest osoba z tytułem prawnym. Albo "przyjaciel" może spisać z
    sublokatorem umowę użyczenia pokoju. Też wystarczy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2007-01-11 01:34:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> wrote in message

    > To, że do zameldowania potrzebne jest potwierdzenie przebywania w lokalu
    > dokonane przez osobę posiadającą tytuł prawny do niego. Jak osoba ta nie
    > chce zameldować, to nie potwierdzi i tym samym do zameldowania nie będzie
    > mogło dojść.

    Wystarczy zgłosić na policję. Właściciel mieszkania nie ma opcji
    niezgodzenia się.
    Dostanie grzywnę,albo wyladuje w sądzie.

  • 13. Data: 2007-01-11 08:51:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):
    > "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Wystarczy zgłosić na policję. Właściciel mieszkania nie ma opcji
    > niezgodzenia się.
    > Dostanie grzywnę,albo wyladuje w sądzie.

    A z którego artykułu jest to karalne? Bo art. 147 par. 1 kw piętnuje
    osobę, która ma się zameldować (mimo że niekiedy nie ma takiej
    możliwości), a nie właściciela-najemcę, który powinien fakt przebywania
    potwierdzić.

    Spotkałem nawet na necie wyrok skazujący osobę mieszkającą bez
    meldunku, która broniła się właśnie w ten sposób, że właściciel nie
    chciał pójść z nią do urzędu. Zdaniem sądu fakt ten nie jest
    usprawiedliwieniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2007-01-11 09:33:05
    Od: "NOA" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osobę, która ma się zameldować (mimo że niekiedy nie ma takiej
    > możliwości), a nie właściciela-najemcę, który powinien fakt przebywania

    Jeżeli osoba-najemca ma umowę na czas określony/nieokreślony to ta osoba w
    urzędzie melduje siebie i wyraża zgodę na zameldowanie innych osób, żony,
    dzieci, na taki okres na jaki została zawarta umowa najmu.

> [...]
    > meldunku, która broniła się właśnie w ten sposób, że właściciel nie
    > chciał pójść z nią do urzędu. Zdaniem sądu fakt ten nie jest

    No, jeżeli ktoś się zawaźmie, to można taką osobę ukarać mandatem 200 zł za
    niedopełnienie obowiązku meldunkowego.
    Właściciel lokalu podpisując z najemcą umowę potwierdza jego(najemcy)
    obecność w lokalu i według urzędu inna zgoda nie jest potrzebna.
    Bez prawa do lokalu nie można się zameldować, umowa najmu jest prawem do
    lokalu.

    Magda