    From: "NOA" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkaniec na dziko...
    Date: Thu, 11 Jan 2007 10:33:05 +0100

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:eo4tp5$v5f$1@news.onet.pl...

    > A z którego artykułu jest to karalne? Bo art. 147 par. 1 kw piętnuje
    > osobę, która ma się zameldować (mimo że niekiedy nie ma takiej
    > możliwości), a nie właściciela-najemcę, który powinien fakt przebywania
    > potwierdzić.

    Jeżeli osoba-najemca ma umowę na czas określony/nieokreślony to ta osoba w
    urzędzie melduje siebie i wyraża zgodę na zameldowanie innych osób, żony,
    dzieci, na taki okres na jaki została zawarta umowa najmu.

    > Spotkałem nawet na necie wyrok skazujący osobę mieszkającą bez
    > meldunku, która broniła się właśnie w ten sposób, że właściciel nie
    > chciał pójść z nią do urzędu. Zdaniem sądu fakt ten nie jest
    > usprawiedliwieniem.

    No, jeżeli ktoś się zawaźmie, to można taką osobę ukarać mandatem 200 zł za
    niedopełnienie obowiązku meldunkowego.
    Właściciel lokalu podpisując z najemcą umowę potwierdza jego(najemcy)
    obecność w lokalu i według urzędu inna zgoda nie jest potrzebna.
    Bez prawa do lokalu nie można się zameldować, umowa najmu jest prawem do
    lokalu.

    Magda