    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [mieszkanie] prawo wlasnosci...
    Date: Mon, 13 Oct 2003 23:36:26 +0200

    On Tue, 14 Oct 2003, Berta wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ale bez udzialu w gruncie) albo w formie aktu notarialnego (ksiega
    >+ wieczysta + udzial w gruncie). Oczywiscie podstawowa (dla mnie) roznica
    >+ jest w kosztach, poniewaz pierwsza mozliwosc nie pociaga za soba prawie
    >+ zadnych kosztow, natomiast ta druga spore...
    >+ Ale pytanie jest takie: co trace w przypadku wyboru I mozliwosci a co
    >+ zyskuje w przypadku II? Nie chodzi mi o odpowiedz ze udzial w gruncie,
    >+ tylko co tak naprawde, mieszkajac tam na co dzien? Jaka jest dla mnie
    >+ (mieszkanca i wlasciciela) roznica? W spoldzielni powiedziano mi, ze na

    Przejrzyj posty z ostatnich 2 tygodni.
    Co najmniej 2 komentarze (jeden mój) z pytaniem w stylu
    "różnica między krzesłem a krzesłem elektrycznym" tam są ;)
    Tzw. "spółdzielcze własnościowe" to jest "prawo do lokalu",
    ale lokal *nie jest* twój. Po polsku: jakby spółdzielnia
    zbankrutowała to go nie masz. Niby prawo chroni (przy
    *prawidłowym* postępowaniu), ale przypadki w których sąd
    stwierdził że jest bezradny i "właściciel" (lub jego
    spadkobiercy) został skutecznie "wytentegowany" z mieszkania
    też były...
    Jak długo mieszkasz, żyjesz i sp-nie nie ma kłopotów
    to trudno cię ruszyć :)
    [...]
    >+ Co o tym sadzicie? Lepiej od razu wziac akt notarialny, czy moze pozniej
    >+ w miare mozliwosci to zrobic?

    A to jak zwykle: rybki albo akwarium....
    Jak nie masz "środków obrotowych" to co ci poradzimy ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd