    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie
    Date: Wed, 11 Jan 2006 11:44:53 +0100

    Dario wrote:

    > Sprawa jest troszkę skomplikowana mianowicie,mieszkam z babcią która
    > jest
    > głównym lokatorem mieszkania komunalnego.Ja jestem tam zameldowany od
    > urodzenia tj od 33 lat .Oprócz nas mieszkają w tym lokalu moje
    > dzieci(również )zameldowane od urodzenia.
    > Płace wszystkie rachunki .W czym tkwi mój problem ?
    > A no w tym że nie dawno córeczka babci wymyśliła sobie że da kasę na
    > wykupienie mieszkania w zamian za przepisanie notarialne na nią i jej
    > rodzeństwo owego mieszkania.

    Córka babci czyli twoja ciotka czy matka?
    A więc najlepiej przekonaj babcię żeby wykupiła i podarowała tobie np w
    zamian za dożywocie.

    > Wiem że nie może Nas wymeldować ani wyrzucić ,ale czy w związku z tym
    > mamy jakieś prawa do tego mieszkania?

    1. Jeśli Babcia nie wykupi, to wasze widoki po jej śmierci są kiepskie.
    Formalnie wnuki nie mają prawa do mieszkania, ale zdarzały się
    pojedyńcze wyroki sądowe, które takie prawo przyznawały.
    2. Jeśli Babcia wykupi i nikomu nie podaruje to normalny podział spadku.
    Czy twoi rodzice żyją?
    3. Jeśli Babcia wykupi i podaruje to niestety nie macie żadnych praw