  • Data: 2019-06-01 12:53:08
    Temat: Re: melduję się
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.05.2019 o 19:19, J.F. pisze:

    > Logiczne ... ale w takim wypadku kto sformulowal pkt 2 ?

    Nie rozumiem pytania;)

    > Jak najbardziej - sad nie ustanawia prawa - sad je stosuje ...

    Z tym, że jest to trochę nadużycie. KOWR jest następcą prawnym, ale z
    innego paragrafu wygasza się stosunki pracy. Nie oznacza to IMHO, że nie
    jest następcą prawnym w dziedzinie stosunków pracy, a jedynie że
    stosunki zostały wygaszone. Jeśli z jakiegoś powodu okazałoby się, że
    wygaszenie było bezprawne, to dalej jest następcą. O tym, że jest
    następcą rownież w dziedzinie stosunków pracy świadczy choćby to, że
    mają w aktach teczkę personalną powódki, reprezentowali rozwiązane
    agencje w ZUP (zresztą kiepsko, czego efektem było, że matki przez trzy
    miesiące były pozbawione zasiłków macierzyńskich - po prostu nie
    przesłali przez tyle czasu papierów).

    > Skoro ma jasny zapis w ustawie ...

    Ale nad ustawą mamy jeszcze dyrektywe unijną. Ponadto tak kwestia była
    dyskutowana w czasie prac legislacyjnych i padło tam zapewnienie że nie
    jest celem zwalnianie takich osób i ich ochrona będzie zachowana. Do
    protokołu, protokół dołączony do pozwu. Więc jest 100% jasne, że
    postąpiono niezgodnie z celem społeczno-gospodarczym ustawy i o tym par
    8 mówi wprost, że nie jest to wykonanie prawa.

    > Cos to dziwne, skoro tak naprawde powołuje sie na KOWR.

    No to jest bardzo ciekawe i pokręcone. Wynika z tego, że skoro dyrektywa
    jest zaimplementowa, to traci w "hierarchii" - normalnie prawo unijne
    jest wyżej niż państwowe i nie można go specustawą zmienić. Nie wydaje
    mnie się, żeby to było prawidłowe rozumowanie. Poczekam co będzie w
    pisemnym uzasadnieniu.

    > Nie moze spytac TK ?

    Tak jak pisałem - może i powinna. Dlaczego tego nei zrobiła mogę się
    tylko domyślać.

    > No to na moj gust masz podstawe do apelacji, skargi konstytucyjnej, i
    > pozwu do TSUE.

    Tak jak pisałem - raczej spasuje i tak nie wierzę w wygraną.

    > Ale tak sie przyjmuje - ze ustawa bardziej szczegolna jest wlasciwsza.
    > Skoro wolą ustawodawcy bylo was wyp*, to juz nie jest zadanie dla sądu :-)

    Problem w tym, że w oficjalnym pytaniu zadanym w czasie procesu
    legislacyjnego zostało wytłumaczone, że w żadnym razie nie jest to
    intencją - nie chcesz chyba powiedzieć, że pełnomocnik pani premier jest
    kłamcą?

    > pozew do TSUE, albo maly donosik do KE ... tylko szybko, bo zaraz sie
    > zmieni :)

    Do TSUE to chyba osoby prywatne nie mogą.

    > Ale zeby cie nie zlapali :-)

    Będę się starał:P

    > Apelacja chyba najtansza, a pominiecie watku dyskryminacji i TK bedzie
    > ciekawym argumentem.

    Sprawdzę, ale nie wydaje mi się, żeby mi się chciało - tak jak pisałem -
    traktowałem to bardziej hobbystycznie. Możę RPO się wykaże.

    > dostales 500+, nie marudz.

    Nie dostałem:P

    > Za 10 lat obnizysz jej emeryture za uczestnictwo w spisku przeciw
    > konstytucji ? :-)

    Jak już pisałem - życzę jej żeby jej wiara w boga okazała się
    uzasadniona. Wiem, że to czysto teoretycznie, bo chyba nikt nie bierze
    tego poważnie, ale wuobrażam sobie minę świętego piotra jak będzie go
    próbowała w chuja zrobić jak obywateli;)

    Shrek.