  • Data: 2019-05-31 19:19:08
    Temat: Re: melduję się
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5ceff43f$0$17342$6...@n...neostrad
    a.pl...
> [...]
    >wygaszenie stosunku pracy na urlopie macierzyńskim. Na razie
    >ogłoszenie "paszczowe", jak będzie pisemne, to dam znać (pewnie
    >trochę potrwa,

    >2 - Sąd pracy działa na podstawie ustawy kodeks pracy, reszta ustaw
    >leży poza zakresem jego kompetencji (aczkolwiek z uzasadnienia
    >wynikało, że nie do końca, bo jednak do niektórych się odniósł).

    >3 - ustawa przepisy wprowadzające ustawę o KOWR są przepisami
    >szczególnymi w stosunki do ustawy Kodeks Pracy, co w połączeniu z
    >punktem drugim powoduje, że sąd za wiele roboty nie miał.

    Logiczne ... ale w takim wypadku kto sformulowal pkt 2 ?

    >4 - poza kompetencjami sądu pracy jest ocenianie ustawy przepisy
    >wprowadzające ustawę o utworzeniu KOWR, więc ją stosuje ale nie
    >rozważa celu zapisów ani zgodności z innymi aktami prawa.
    >5 - kowr jest następcą prawnym znoszonych agencji (ustawa mówi o tym
    >wprost) ale z wyjątkiem stosunków pracy. Tak wymyślił sobie
    >ustawodawca - więc tak jest.

    Jak najbardziej - sad nie ustanawia prawa - sad je stosuje ...

    >8 - Art 8 KP (działania niezgodne z celem społeczno-gospodarczym i
    >sprzeczne z zasadami współżycia społecznego nie są wykonaniem prawa)
    >nie daje podstaw do roszczeń, w związku z tym nie rozpatrywano celu
    >społeczno-gospodarczego ustawy oraz czy zwalnianie kobiet
    >korzystających z uprawnień związanych z rodzicielstwem narusza zasady
    >współżycia społecznego.

    Skoro ma jasny zapis w ustawie ...

    >9 - Dyrektywa Rady Europy (zabraniająca _zwalniania_ takich osób,
    >nakazująca pisemne uzasadnienie, oraz zobowiązująca członów do
    >ochrony tych osób przed bezprawnym zwolnieniem) nie ma zastosowania,
    >ponieważ jej implementacja w polskim prawodawstwie jest kodeks pracy.
    >Sąd nie ma kompetencji żeby zbadać zgodność KP z Dyrektywą, więc tego
    >nie bada, za obowiązujące przyjmuje KP.

    Cos to dziwne, skoro tak naprawde powołuje sie na KOWR.

    >Dyrektywa Rady obowiązuje Państwo Polskie, ale nie narzuca sankcji za
    >jej niespełnienie, więc nie można stosować jej wprost.

    Ale nie wprost - nalezy sie odszkodowanie od panstwa :-)

    >10 - coś o Europejskiej karcie praw człowieka, która zapewnia
    >ochronę,[...]
    >11 - Sąd rozumie wątpliwości natury konstytucyjnej (Rodzina, ochrona
    >matek po urodzeniu dziecka, państwo prawa, hierarhia przpisów -
    >traktaty>konstytucja>ustawa>zarządzenie ministra), ale znajuduje się
    >to poza kompetencjami sądu pracy i nie może brać ich pod uwagę.

    Nie moze spytac TK ?

    >12 - Sąd zauważa, że większość zarzutów dotyczy samej ustawy i je
    >rozumie, ale sąd pracy nie jest odpowiednim miejscem na takie
    >rozważania.
    >13 - Sąd rozumie stanowisko powódki, ale jak wyżej dlatego widząc tu
    >szczególny przypadek podejmuje decyzję o umorzeniu kosztów
    >postępowania.

    Dobre i to.

    >15 - nie podjęto wątku iż w istocie likwidacja stanowiska powódki
    >była fikcyjna (ogłoszenie odpowiadające _dokładnie_ stanowisku
    >powódki pojawiło się z numerem II pr rozpoczęciu pracy przez KOWR i
    >wygaszeniu stosunku pracy powódki)

    No to na moj gust masz podstawe do apelacji, skargi konstytucyjnej, i
    pozwu do TSUE.

    >Moje komentarze:
    >2 - ustawą szczególną można pozbawić obywatela prawa do sądu - z
    >uwagi na charakter sprawy sądem właściwym jest sąd pracy,
    >jednocześnie sąd pracy nie jest właściwym dla rozpatrzenia zarzutów
    >powoda - paragraf 22.

    Ale tak sie przyjmuje - ze ustawa bardziej szczegolna jest wlasciwsza.
    Skoro wolą ustawodawcy bylo was wyp*, to juz nie jest zadanie dla sądu
    :-)

    >3 - Można mieć skutecznie w d4 dyrektywy unijne - chyba że sama unia
    >się

    No wlasnie nie bardzo. Wielokrotnie sie panstwa o tym przekonaly.

    >przywali. Ale unia nic nie we, bo i skąd ma wiedzieć.

    pozew do TSUE, albo maly donosik do KE ... tylko szybko, bo zaraz sie
    zmieni :)

    >4 - Zaskocznia nie było, ale na uwagę zasługuje sprawa Dyrektywy -
    >skoro została zaimplementowana w KP, to nawet jak ustawa szczególna
    >wobec KP jest z nią sprzeczna to dyrektywa nie ma zastosowania.

    >5 - Statystyki dla JFa - roztrzygnięcie nastąpiło na 12 dni przed
    >upływem 2 lat. Prawomocne będzie zapewne po, bo jeszcze uzasadnienie.
    >Z takimi terminami sądy pracy nie mają sensu w zakresie przywracania
    >stosunków pracy.

    Ja tylko ze slyszenia slyszalem, ze tam jest szybciej.
    No i moze jest, bo tylko 2 lata :-)

    Musisz sie dowiedziec z jakiej opcji sedzina i ew skarge na
    opieszalosc sadu :-)

    >7 - Jeśli myślicie, że macie jakieś prawa od państwa (choćby nabyte)
    >to się mylicie. To samo jeśli myślicie, że prawo nie dziala wstecz
    >(choć to akurat wiedziałem;)

    >9 - Każdego, kto mi kiedyś zwróci uwagę, ze mam jakieś obowiązki
    >względem państwa czy to moralne czy prawnę informuje, ze moralnych
    >nie mam żadnych, a prawne to dopiero jak mnie ktoś złapie i po
    >prawomocniym wyroku. Innymi słowy mam Państwo Polskie tam gdzie
    >państwo swoich obywateli - w dupie;)

    Ale zeby cie nie zlapali :-)

    >10 - apelacji raczej nie będzie, bo traktowałem to hobbystycznie -
    >nie widziałem specjalnie swoich szans w procesie z państwem, gdzie
    >państwo moze sobie dowolnie układać prawo, procesuję się z instytucją
    >państwową, prezes sądu został wymieniony na zerowego.

    Apelacja chyba najtansza, a pominiecie watku dyskryminacji i TK bedzie
    ciekawym argumentem.

    >Od siebie dodam wyrazy głębokiego uznania dla kunsztu prawnego oraz
    >odwagi pani p.o.pemier Beaty Straszydło, orędowniczki polityki
    >prorodzinnej i wnioskodawczyni ustawy. NIe było do tej pory tak
    >zdolnego, co by skutecznie wymyślił jak w ramach polityki
    >prorodzinnej pozwalniać kobiety na macierzyńskich i w ciąży żeby
    >zastąpić je Rodziną.

    dostales 500+, nie marudz. Dzieci rob, po co ci jakis etat :-)

    A teraz Straszydlo w Brukseli ... no ale wiadomo, ze ona uwaza, ze
    suwerennonsc panstw jest wazniejsza niz dyrektywy :-)

    >Muszę przyznać że rozmiar hipokryzji, bezczelności, ale i
    >skuteczności zrobił na mnie wrażenie. Gratulacje panie p.o.remier.
    >Być może jeszcze spotka panią za to nagroda.

    Za 10 lat obnizysz jej emeryture za uczestnictwo w spisku przeciw
    konstytucji ? :-)

    J.