eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[media] Sztrasburg skazuje Polskę za "policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002] › Re: [media] Sztrasburg skazuje Polskę za "policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002]
  • Data: 2010-02-24 19:26:07
    Temat: Re: [media] Sztrasburg skazuje Polskę za "policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002]
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote
    > Policja zanim na kogoś "napadnie" powinna się
    > jednoznacznie zidentyfikować.

    Jeśli ten zapis zostałby wprowadzony do ustawy, myslisz, że nie dochodziłoby
    do innych pomyłek...?
    Dalej byłyby by spory, czy np. żółta kamizelka na różowym swetrze to już
    jest jednoznaczne zidentyfikowanie... itp.

    Ależ obecnie jest nakaz wydania okrzyku "Policja", a jak jest czas to i
    nakaz wydania okrzyku "Stój, Policja, stój bo strzelam..." itd. Właśnie po
    to, aby się zidentyfikować.
    Po wypadkach zdaje się poznańskich wyszła też instrukcja mówiąca, że przy
    zatrzymaniach pojazdy muszą mieć napis "Policja", kogut itd. itd..
    Zobacz np. tu:
    http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:P4-fgoTAWe
    QJ:isp.policja.pl/download.php%3Fs%3D12%26id%3D165+k
    gp+zatrzymania+z+u%C5%BCyciem+pojazd%C3%B3w&hl=pl&gl
    =pl&sig=AHIEtbTlP72Y-xWenrVv69PXOvh5bjQBcw
    Czego chcesz więcej?

    Tylko, że takie akcje to są sekundy, zupełni inny poziom funkcjonowania
    psychicznego, nie da się przepisami ustawy wykluczyć tego typu pomyłek.

    > Ja tu widzę błąd ustawodawcy którego nikt nie chce wyeliminować
    > na przyszłość. To ilu jeszcze ludzi mają policjanci postrzelić
    > w plecy aby to się zmieniło ?

    Jaki błąd? Przecież obcenie Policja nie ma prawa strzelać nikomu w plecy, a
    żeby korzystać z jakichkolwiek swych uprawnień musi się zidentyfikować.
    Problemy będą zawsze, bo realnych sytuacji jest nieskończenie wiele, a
    zdarzą się i takie, że ktoś nie zrozumie, nie zobaczy itp...

    To nie jest problem ustawy, tylko taktyki i organizacji. Zwiększyć trzeba
    nacisk, aby policjanci planując działania brali pod uwagę czynnik pomyłki i
    ich rozpoznania przez podejrzanego.