eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[media] Sztrasburg skazuje Polskę za "policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002] › Re: [media] Sztrasburg skazuje Polskę za "policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002]
  • Data: 2010-02-24 18:58:04
    Temat: Re: [media] Sztrasburg skazuje Polskę za "policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002]
    Od: RadoslawF <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-02-24 17:29, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

    > A więc jest problem profesjonalności, procedur wewnętrznych, mentalności,
    > nawyków, nie ogólnej ustawy.

    Nie.
    To jest problem bezkarności w strzelaniu do bezbronnych i uciekających
    obywateli którzy nawet nie wiedzą że to policja ich "napada".

    > W takim razie, jaki zapis ustawy byłby właściwy, zaproponuj proszę.

    Powiedział bym że zamiast zamieniać stare buble na nowe potrzeba
    modyfikacji. Policja zanim na kogoś "napadnie" powinna się
    jednoznacznie zidentyfikować. Jeśli tego z jakiegoś powodu nie
    chce lub nie może tego zrobić totalny zakaz strzelania do
    kogokolwiek.

    > Nie odnoszę się do żadnego konkretnego przypadku, ale nie każda śmierć musi
    > mieć winnego, nie ma co szukać na siłę kozła. Przykro, ale świat nie jest do
    > końca sprawiedliwy, zdarzają się przypadki..
    > Policjant jest winny wtedy, gdy nie wiedział do kogo strzela (nie miał
    > podstaw nawet błędnych lecz wystarczająco usprawiedliwionych twierdzić, że
    > to bandyta).
    > W życiu błędy się zdarzają, nie tylko w Polsce, warto zapoznać się z
    > art. 28, 29 kk.

    Ja tu widzę błąd ustawodawcy którego nikt nie chce wyeliminować
    na przyszłość. To ilu jeszcze ludzi mają policjanci postrzelić
    w plecy aby to się zmieniło ?

    W tym kontekście jasne jest dlaczego policja broni obywatelom
    dostępu do broni. Niektórzy zamiast uciekać podjeli by się
    obrony i mogła by ona być skuteczniejsza niż policyjny atak.