    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: marsz opozycji
    Date: Fri, 2 Jun 2023 16:10:57 +0200

    On Fri, 2 Jun 2023 14:56:31 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > No wiec pouczenie w dowodzie osobistym pochodziło z czasów, gdy
    > wystawiała je Milicja. Rzecz w tym, że Milicja zgubionych dowodów nigdy
    > nie ewidencjonowała. Jeśli nawet przyszedłeś i powiedziałeś, to
    > dokładnie nic się z tym nie działo. Jak ktoś był uparty, to dostawał
    > zaświadczenie, ze powiadomił, ale te zaświadczenia ewidencjonowało się w
    > takim zeszycie, którego nikt nie czytał. Miarodajne było i jest
    > zgłoszenie do Biura Ewidencji Ludności, które wprowadza te dane do
    > systemu i powoduje, że zarówno Policja (służby) ale i banki i inne tego

    A te Biura Ewidencji, to od kiedy są?
    Bo gugiel sugeruje, ze one przy urzedach miejsko-gminnych.

    Przy czym PESEL zaczął sie MSW PRL, i miał służyc represjonowaniu
    ludnosci :-)

    > typu instytucje widzą, że dokument jest utracony. Nie wiem na ile

    A co stoi na przeszkodzie, aby policja dokonała stosownego wpisu?

    > zgłoszenie do banku ten proces przyspiesza, bo zdaje się, że
    > wprowadzenie utraty poprzedniego następuje z chwilą, gdy dostajesz nowy,
    > a co za tym idzie powiedzmy może Cię uchronić przed fraudem w tym 2~3
    > tygodniowym okresie. >

    Teraz to raczej, gdy wprowadzą wniosek o nowy, bo juz trzeba cos
    zaznaczyc o stary, czyli zasadniczo szybko. Ale urząd czynny od
    poniedziałku, wiec zostają 2-3 dni.
    Tylko ze banki zamkniete od piątku, wiec wyłudzenie bankowe raczej nie
    grozi :-)
    Choc czy nie ma jakis oddziałów czynnych w soboty?
    No i zostają jeszcze chwilówki, raty i inne abonamenty.

    Przy czym wydaje mi się, ze banki prowadziły osobny rejestr, co
    znakomicie przyspieszało informowanie banków, ale wynikało z tego,
    że panstwo nie chciało sie informacją podzielić.
    Glupota, umożliwiajaca istnienie fałszywych DO.

    https://zbp.pl/dla-klientow/zastrzeganie-dokumentow

    P.S.
    "Pełna lista Uczestników, dla bezpieczeństwa całego Systemu, jest
    jednak objęta tajemnicą."

    A to tak można, w swietle UODO/RODO ?

    stwa_publicznego_(1944%E2%80%931956)
    %85d_bezpiecze%C5%84stwa_publicznego

    > Ja piszę o okresie, który pamiętam, albo znam z opowiadań kolegów,
    > którzy jeszcze za tamtych czasów pracowali. Jak się starałem o pierwsze
    > w życiu pozwolenie na broń, to zaczynało się od Rejonowego Urzędu Spraw
    > Wewnętrznych. I te Urzędy miały w strukturze SB i Milicję. Osobiście nie
    > ogarniałem SB i dla mnie synonimem RUSW była Milicja.

    Bo nastąpił ten okres, gdy komisariaty przemianowano na USW,
    a milicjantów ... milicjanci chyba zostali, choc przeciez powinni sie
    urzednikami nazywać.

    I faktycznie gdzies tam w tych komisariatach byly
    komórki/wydziały/oddziały/piony SB.

    ecze%C5%84stwa_(PRL)

    > Tak, choć nie do końca jest to ścisłe. Jeśli już chcemy być poprawni
    > prawnie, to było tak, że były Rejonowe i Wojewódzkie Urzędy Spraw
    > Wewnętrznych. O ile Komisariaty były tylko Milicji, to w wyższych
    > strukturach już część ludzi była Milicjantami, a część w SB. Ale
    > pracowałeś u Urzędzie, a nie w Milicji, czy SB.

    > Tu nie chodzi o to, co Ty byś napisał, tylko jak się to nazywa. :-)

    No to zapisane "który następnie przekazano pod nadzór terenowych
    organów administracji państwowej"
    Nie gwarantuje, ze poprawnie zapisane w wiki, bo Urząd Dzielnicowy za
    PRL ... moze i organ pańśtwowy.

    > Urząd gminy, powiatu, dzielnicy oraz sejmik, to jest władza samorządowa.

    teraz. A mowimy o 1975.

    > Wojewoda, to urząd centralny.

    Nie centralny, tylko wlasnie "terenowy organ administracji państwowej"

    > Armię mamy centralną, choć z wojskami obrony terytorialnej można by
    > kombinować.

    W USA "gwardie narodowe" podlegają pod gubernatora, czyli władcę
    stanu.

    J.