  • Data: 2023-06-02 12:53:38
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.06.2023 o 11:38, J.F pisze:

    > SB nie miało etatow milicyjnych? Chyba jednak mieli.
    > A - chyba nie wszystkie, jak im dołożyli np pracowników urzędów
    > paszportowych, to moze nie dziwne, ze sie uzbierało 80k.
    > Bo inaczej ... zwykłych milicjantów by chyba zabrakło.

    Nikt niczego nie dokładał. W Polsce dowody osobiste i paszporty wydawała
    Milicja. Potem dowody przerzucono do samorządu, ale jeszcze w latach
    80-tych w pouczeniu w książeczce było, by w razie utraty powiadamiać
    Milicję / Policję.

    Osobną sprawą jest to, że po likwidacji UB tak to sprytnie zrobiono, że
    SB nie było formalnie. Tego przykładowo politycy obecni nie rozumieją.
    Ktoś był Milicjantem i teraz w zależności od tego, gdzie go w "drabince"
    wrzucili był tu, albo tu i niewiele miało to wspólnego z tym, co
    faktycznie robił. Z opowiadań wiem, że mógł wydawać kajaki w ośrodku
    szkoleniowym i pracować w SB.

    SB było normalnym legalnym polskim urzędem i jeśli ktoś tam naruszał
    prawo, no to należy go osądzić. Wnioskowanie, ze jeśli w SB było "kilku"
    zbrodniarzy, to wszyscy tam byli przestępstwami nie świadczy najlepiej o
    twórcach takich teorii.

    --
    (~) Robert Tomasik