  • 71. Data: 2011-12-30 18:24:04
    Temat: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 30 Dec 2011 11:46:48 -0600, witek wrote:

    > to odmawiasz przyjęcia.

    I zasuwasz np. 200km na ileś tam rozpraw na drugi koniec Polski?
    (zakładając że w postępowaniu nakazowym sąd klepnie to co straży się
    uroiło).

    A zaryzykujesz pieniadze wydane na eksperymenty sądowe i biegłych żeby
    udowodnić że fabryczny, homologowany radar ze wszystkimi pieczątkami,
    plombami i zezwoleniami potrafi pokazać 70km/h jak samochód jechał 50km/h?

    Mnie stać na takie ekstrawagancje, ja znam swoje prawa i możliwości, ale
    większość społeczesńtwa już nie, a gminny foto-biznes na tym właśnie
    żeruje.

    Bo oczywiście że _teoretycznie_ możesz wiele (i jako że grupa o prawie, to
    tu wszyscy o tym wiedzą), łącznie z odwoływaniem się do rozmaitych
    trybunałów międzynarodowych.

    Praktyka (a raczej statystyka) bywa inna i dlatego w kwestii kontroli
    drogowych zaczyna się naginanie prawa, lub ewidentne jego łamanie przez
    stronę która rzekomo ma stać na straży jego przestrzegania.

    > wskazujesz siebie, wiec nie mogą ci wysłać manadatu za niewskazanie.

    Oczywiście że mogą wysłać, bo mi wysłali.
    W dodatku wysłali go korzystając z danych które podałem jako dane osoby
    kierującej.
    I nie - nie zrobili tego przypadkiem, bo koledze zrobili dokładnie to samo.

    Taką mają procedurę - jak klient zaczyna się "burzyć" wysyłają mu drugi
    mandat, za 2x taką kwotę.
    Widocznie statystycznie mi się to opłaca, bo domyślam się że tak
    potraktowana jakaś część społeczeństwa spuszcza głowę i płaci widząc że
    jakakolwiek dyskusja skończy się tylko wyższą karą.

    > po za tym też go nie przyjmujesz.

    Oczywiście, ale większość ludzi w ogóle nie rozważa takiej możliwości - z
    braku wiedzy.

  • 72. Data: 2011-12-31 08:38:20
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    W dniu 2011-12-30 18:07, witek pisze:

    > w jaki sposób można dostać mandat jadąc zgodnie z ograniczneiem prędkości?

    Dobre pytanie. Ale zważ że tylko w trzech wśród tych jedenastu gmin
    nastąpiła poprawa bezpieczeństwa, w ośmiu nie. Represyjne działania nie
    przyniosły więc efektu, ponadto zaniechano innych działań porządkowych.
    A Ty za wszelką cenę chcesz dowieść że tu nie o kasę chodzi.

  • 73. Data: 2011-12-31 19:33:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-30, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > w jaki sposób można dostać mandat jadąc zgodnie z ograniczneiem prędkości?

    Blad pomiarowy urzadzenia i nie jest to 3% deklarowane przez producenta
    urzadzenia.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 74. Data: 2012-01-01 03:52:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/31/2011 1:33 PM, AZ wrote:

    > Blad pomiarowy urzadzenia i nie jest to 3% deklarowane przez producenta
    > urzadzenia.

    tylko, ze to jest margines sprawy.

    jakos nie zauwazylem, zeby najbardziej plakali ci co maja przekroczenie
    do 5 km,
    najwieksze prtensje maja ci co jechali zdrowo ponad setke.

  • 75. Data: 2012-01-01 11:09:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tylko, ze to jest margines sprawy.
    >
    > jakos nie zauwazylem, zeby najbardziej plakali ci co maja przekroczenie
    > do 5 km,
    > najwieksze prtensje maja ci co jechali zdrowo ponad setke.

    Tak?

    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/373208,
    tak-myli-sie-fotoradar-zobacz-film.html?gclid=CLmzkp
    fWrq0CFUIMfAodZHMjoA

    Ciezarowka pedzaca 140 km/h a jak wiadomo ciezarowki maja kaganiec na ~90
    km/h.

    http://www.auto-news.pl/gorace_tematy/nawet_fotorada
    r_czasem_moze_sie_mylic_2135.html

    Tu kolejne, niby 20 km/h ale w taryfikatorze jest to 200 PLN roznicy i 4
    punkty.

    http://www.youtube.com/watch?v=0Vojihn_-KQ

    126 km/h a nic nie przejezdzalo.

    Nadal uwazasz, ze mozna ufac tym urzadzeniom? Zwlaszcza jak nie
    pamietasz zdarzenia a wydaje Ci sie, ze jechales przepisowo? Ten sprzet
    mozna jedynie wykorzystywac do statystyki i niczego wiecej.

    --
    Artur

  • 76. Data: 2012-01-01 12:32:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "adamw2" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > którego gminy natychmiast zrobiły maszynkę do zarabiania kasy i nic więcej.

    I co z tego? Gdyby ludzie nie łamali przepisów to nie mogliby zarabiać.

  • 77. Data: 2012-01-01 12:37:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-01, qwerty <q...@p...fm> wrote:

    > I co z tego? Gdyby ludzie nie łamali przepisów to nie mogliby zarabiać.

    Alez mogliby bo coraz wiecej jest spraw w ktorych wychodzi, ze fotoradar
    ma dokladnosc i powtarzalnosc porownywalna do zabawki dla dziecka a jest
    uzywany do egzekwowania przepisow. Gdzies widzialem jakis czas temu papiery
    ze sprawy gdzie byl przeprowadzony eksperyment sadowy - samo wlaczenie
    klimatyzacji/dmuchawy zmienialo wynik pomiaru.

    --
    Artur

  • 78. Data: 2012-01-01 12:59:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ze sprawy gdzie byl przeprowadzony eksperyment sadowy - samo wlaczenie
    > klimatyzacji/dmuchawy zmienialo wynik pomiaru.

    Jeżeli ma polską homologację to ktoś go dopuścił.

  • 79. Data: 2012-01-01 13:37:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-01, qwerty <q...@p...fm> wrote:

    > Jeżeli ma polską homologację to ktoś go dopuścił.

    No ma i swiadectwo legalizacji tez ma, ale co z tego? Ten kto dopuszcza
    jest nieomylny? Wrzucilem pare linkow ktore pokazuja jak dokladne sa to
    urzadzenia chociaz maja legalizacje.

    http://www.joemonster.org/filmy/15225/Nowy_policyjny
    _radar_ktory_zawyza_predkosc

    Tak, te sprzety maja u nas w kraju swiadectwo legalizacji i sa uzywane
    do egzekwowania prawa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 80. Data: 2012-01-01 13:54:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-01, AZ <a...@g...com> wrote:

    > No ma i swiadectwo legalizacji tez ma, ale co z tego? Ten kto dopuszcza
    > jest nieomylny? Wrzucilem pare linkow ktore pokazuja jak dokladne sa to
> [...]
    Jeszcze dwa:

    http://www.youtube.com/watch?v=IBQbbgtqelU
    http://www.youtube.com/watch?v=Vaie7INAKUw

    Jezeli ktos po obejrzeniu tych materialow nadal spiera sie, ze wszystko
    jest w porzadku to ja nie mam pytan.

    --
    Artur