    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat, pieszo na czerwonym świetle
    Date: Sun, 19 Oct 2003 10:45:59 +0200
    Sender: l...@o...pl@80.51.57.132

    Użytkownik "Wojtek Dendys" <i...@s...incognito.pl> napisał w
    wiadomości news:bmti5f$gns$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > wczoraj, około godziny 22:30 przeszedłem przez jezdnię na czerwonym
    świetle.
    > Pech chciał, że ulicą obok przejeżdżała straż miejska, dostałem mandat na
    50
    > zł. Czy mam jakieś możliwości "reklamacji"? Sprawa jest taka, że ta ulica
    > jest niby boczną do głównej, ale jest to bardzo mała jednokierunkowa
    > uliczka, gdzie nawet w dzień jest bardzo mało samochodów. A było przed 23,
    > zero samochodów (oprócz tej "porąbanej" [eufemizm] straży miejskiej).
> [...]

    MSZ dozo szans nie masz. Niestosowanie sie do znakow drogowych
    (sygnalizatorow swietlnych) to wykroczenie. Obojetnie czy ulica byla pusta
    czy nie. To tak samo jakbys jechal samochodem i mial czerwone swiatlo.
    Sygnalizatory obowiazuja tak kierowcow jak pieszych. Jesli przyjales mandat
    to musisz go zaplacic. Mozesz co prawda "grzecznie poprosic" :-) o
    anulowanie ale watpie by to zrobili. na drugi raz jek bedziesz mial
    watpliwosci to nie bierz mandatu tylko powiedz niech skieruja sprawe do sadu
    grodzkiego. Ale jak juz mowilem, szanse masz bliskie 0.