  • 21. Data: 2008-10-09 07:10:35
    Temat: Re: mam problem z wku
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 20:10:10 +0000, Samotnik napisał(a):

    > Nie musi.

    OK, chyba coś się pozmieniało od czasów, kiedy ostatnio interesowałem się
    tymi sprawami ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2008-10-09 08:20:43
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Tak, ale poborowy musi to jeszcze zgłosić do WKU ;-)
    > Dawno dawno temu wojo chciało mnie ścigać za to, że jako student
    > pojechałem stopem w świat i ich nie poinformowałem o tym fakcie.

    nie, stale lub czasowe wymeldowanie za granice powoduje (trezba przy tym
    przyniesxc ksiazeczke wojskowa do UM) ze wysylaja do WKU automatycznie pismo.
    I jest spokoj

  • 23. Data: 2008-10-09 08:39:28
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 9 Paź, 09:20, " autor"
    <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przyniesxc ksiazeczke wojskowa do UM) ze wysylaja do WKU automatycznie pismo.

    powiedz w jakiej komendzie. W katowickiej oficjalne stanowisko WKU
    jest takie: "wyjazd na dluzej niz 3 miesiace musi zostac zgloszony do
    WKU".Chodzi o jakikolwiek wyjazd, nawet na studia.

  • 24. Data: 2008-10-09 09:19:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 01:39:28 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > powiedz w jakiej komendzie. W katowickiej oficjalne stanowisko WKU jest
    > takie: "wyjazd na dluzej niz 3 miesiace musi zostac zgloszony do
    > WKU".Chodzi o jakikolwiek wyjazd, nawet na studia.

    No i właśnie, nic się nie zmieniło *jeśli chodzi o poborowego z kartą
    powołania* -- art. 53 ust. 3a ustawy o powszechnym obowiązku RP:

    3a. Żołnierze rezerwy, którym nadano przydział mobilizacyjny, oraz osoby,
    którym nadano pracowniczy przydział mobilizacyjny, a także poborowi,
    którym wydano karty powołania, mają obowiązek powiadomienia wojskowego
    komendanta uzupełnień o:
    1) zmianie miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego
    ponad dwa miesiące;
    2) wyjeździe za granicę z zamiarem pobytu czasowego trwającego ponad
    dwa miesiące i powrocie z tego pobytu;
    3) adresie korespondencyjnym, w przypadku wyjazdu z miejsca pobytu
    stałego na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej.

  • 25. Data: 2008-10-10 09:51:54
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 8 Oct 2008 06:48:58 +0200, d852 napisał(a):

    > Myślę, że kolega miał na myśli zawiasy.
    > Przecież u nas bez zawiasów to się tyle w praktyce za gwałt dostaje ;)

    Dostal kare ograniczenia wolnosci, a nie pozbawienia wolnosci w
    zawieszeniu. To calkiem co innego

    --
    Mark

  • 26. Data: 2008-10-10 09:58:54
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 8 Oct 2008 05:22:25 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > No właśnie. Jeśli do tego się jeszcze wymelduje ze zgłoszeniem wyjazdu
    > za granicę, to... zadziała.

    Dokladnie. Ba, to samo powiedzieli wprost w WKU jak mamuska poszla zalatwiac
    sprawe wezwania brata (brat sie nie odwazyl przyjechac osobiscie i zalatwiac
    samemu, i dobrze - jego kumpel poszedl to dostal bilet:) ) Powinien sie
    wymeldowac to bedzie mial problem z glowy. I nawet w WKU mozna to
    ezproblemowo zalatwic, choc odradzalbym wizyty osobiste:) Ale lepiej
    zalatwic i miec spokoj niz bac sie np problemow na lotnisku.

    --
    Mark

  • 27. Data: 2008-10-10 14:41:01
    Od: wombi <w...@n...onet.eu>

    Olgierd pisze:

    > OK, chyba coś się pozmieniało od czasów, kiedy ostatnio interesowałem się
    > tymi sprawami ;-)

    Istnieje i obowiązuje jeszcze coś takiego:
    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie
    wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego
    komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za
    granicą

  • 28. Data: 2008-10-10 16:47:10
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...onet.eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego
    > komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za

    To jestem za granicą nielegalnie!! Nie mam zezwolenia na wyjazd ...

    Pozdrawiam Przemek