  • Date: Fri, 26 Feb 2010 15:51:07 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: list z banku

    Michal pisze:

    > Z właściwym sobie taktem i uprzejmnością przechodzisz do ataku. Ale po co?

    1. nauczy się cytować (cytaty ograniczaj)
    2. wyluzuj... nie bierz wszystkiego tak śmiertelnie poważnie...

    > Druczki o jakich pisałem widuję nagminnie (kilka razy w miesiącu)
    > działając po stronie pracodawcy. Z reguły odmawiam podpisu akceptującego
    > dyspozycję pracownika, przez co narażam się na pretensje, że utrudniam

    I prawidłowo.

    > mu uzyskanie kredytu. Natomiast zechciałeś łaskawie pominąć to, co
    > najważniejsze. Mianowicie to, że i tak jakiekolwiek potrącenie będzie
    > dokonane tylko w wypadku podtrzymania zgody przez pracownika. Jak
    > pracownik powie, że się rozmyślił, to "nieodwołalna" dyspozycja nie
    > zostanie wykonana. Niech się bank z kredytobiorcą prawuje. Niezależnie

    Dokładnie - stąd jak dla mnie takie banki są "szemrane": tworzą zapisy
    niezgodne z prawem.

    > od powyższego uważam, że często zgoda pracownika na potrącanie w takim
    > trybie jest dla niego korzystniejsza niż dopuszczenie do egzekucji. I tyle.

    Tylko że to i tak jest jego decyzja - a czy zrobi to z wypłaconej pensji
    czy wykorzysta jako pośrednika pracodawcę to żadna różnica.

    Co więcej takie zapisy mogą wpędzić w kłopoty naiwnego pracodawcę -
    jeśli potraktuje je jako legalne i obowiązujące i de facto samowolnie
    dokona potrąceń z pensji, to naraża się na poważne problemy w sądzie pracy.