    From: "Luki" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja mysql, php, apache
    Date: Wed, 7 May 2003 16:41:45 +0200

    Użytkownik "Miernik" napisał:

    > Jesli licencja jest kompatybilna z licencja GNU/GPL to absolutnie nie.
    > http://www.gnu.org/licenses/license-list.pl.html

    Apache mam na licencji w wersji 1.1 wiec wg tego co tam pisza nie jest
    zgodny w 100% z GNU GPL ale mimo wszystko nie widze przeciwskazan zeby
    tworzyc na tym komercyjne serwisy www.

    Podobnie jest z PHP (licencja w wersji 3.0) - tez niezgodna, jednak
    obostrzen co do komercyjnego wykorzystania nie widze.

    o MySQL juz pisalem - tu decyduje sie na wersje z GNU GPL :)

    A teraz male wyjasnienie...
    pisze prace dyplomowa nt implementacji bazy danych w malej firmie na bazie
    oprogramowania open source.
    Oprocz ogolnego niemal peanu na czesc open source (a po dokladnej lekturze
    widze ze raczej pownno to byc ad free software), chce wykazac ekonomiczne
    korzysci z jego zastosowania.
    I tak wrzucam do jednego worka Linuksa, Apacha, PHP, MySQL, tworze w nich
    baze danych podpieta do WWW i z zalozenia udawadniam ze taka firme prawie
    nic to nie kosztuje. Przy okazji elegancko wylewam wiadro pomyj na drogie
    produkty Microsoftu.
    Czy powyzszy tok rozumowania zawiera jakies niescislosci, na ktore
    powinienem zwrocic szczegolna uwage?

    Pozdrawiam
    Luki