    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja mysql, php, apache
    Date: Tue, 6 May 2003 14:07:08 +0200

    In article <b8omot$7hr$1@nemesis.news.tpi.pl>, Luki wrote:

    > Licencje dolaczone do Apacha, php (w tym phpMyAdmin), mysql, dostarczone w
    > jednym pakiecie (powiedzmy Krasnal, tudziez podobny foxserver) pozwalaja mi
    > uzytkowac te programy bez ponoszenia oplat (w ramach open source).
    >
    > Czy jestem jednak zobowiazany, placic za ktoras z licencji jesli po
    > zainstalowaniu takiego pakietu (czyt. Krasnal) tworze serwis www oparty o
    > php i baze mysql, po czym sprzedaje go (serwis www) pewnej firmie, ktora
    > umieszcza go sobie na serwerze innej firmy hostingowej?

    Jesli licencja jest kompatybilna z licencja GNU/GPL to absolutnie nie.
    http://www.gnu.org/licenses/license-list.pl.html

    > Z tego co wywnioskowalem, to nie, z tym ze pojawiaja sie jakies problemy z
    > mysql > 3.23.19, bo on ma juz komercyjna wersje licencji ale chyba rozwijana
    > rownolegle. Jak przeczytalem w manualu do mojego mysql 4.0.1-alpha,
    > faktycznie, sa dwie licencje, jedna GNU GPL i druga do nabycia -
    > "komercyjna". Mysle jednak, ze w moim przypadku GNU GPL w zupelnosci
    > wystarczy, a nawet jest lepsza - bo darmowa:)
    >
    > Jesli ktos bylby laskaw upewnic mnie w moich przekonaniach, tudziez je
    > podwazyc, bede wdzieczny.

    Upewniam Cie w przekonianiu ze wszystko co jest wydane na licencji
    GNU/GPL mozesz uzywac do celow komercyjnych bez zadnych ograniczen ani
    oplat. Upewniam Cie rowniez w przekonaniu, ze autor danego programu
    moze rownoczesnie wydac dany program na dowolnej innej licencji, takze
    na licencji wymagajacej horendalnych oplat za kazde stanowisko. Jednak
    nie wplywa to w zaden sposob na prawa uzytkownikow ktorzy uzywaja
    danego programu korzystajac z licencji GNU/GPL.

    > Czy ktos moze lopatlologicznie wyjasnic roznice w pojeciach Open Source,
    > GNU, GNU GPL i wszelkie inne ad Apache, mysql, php, itp (pod katem mojej
    > dzialalnosci - tworzenie i sprzedaz serwisow www) ?

    Przeczytaj najpierw ponizsze strony, jesli potem bedziesz mial jeszcze
    jakies pytania, to pytaj.

    http://www.gnu.org/philosophy/categories.pl.html
    http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.pl.html
    http://www.gnu.org/licenses/licenses.pl.html