  • 1. Data: 2006-04-20 06:57:52
    Temat: lekarz i płatne badania
    Od: "frutis" <f...@p...onet.pl>

    witam
    Czy lekarz specjalista może odmówić przyjęcia do leczenia bez wykonania
    PŁATNYCH badań na które mnie chce skierować choć wiem że badania nic nie wykażą?
    Czy może wymagać tylko tych badań? Czy musi/może mnie skierować na barania w
    ramach ubezpieczenia?
    Jak z nim ew rozmawiać, czym sie podeprzeć w razie konfrontacji?

    Pozdrawiam
    frutis

  • 2. Data: 2006-04-20 07:49:23
    Temat: Re: lekarz i płatne badania
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "frutis" <f...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy lekarz specjalista może odmówić przyjęcia do leczenia bez wykonania
    >PŁATNYCH badań na które mnie chce skierować choć wiem że badania nic nie wykażą?
    ZTCW, aby wykonać badania powinieneś mieć skierowanie na nie. Skoro je
    lekarz wystawił, to jednak cię musiał przyjąć i widocznie badanie te
    są mu niezbędne do ustalenia diagnozy. Skoro wiesz lepiej co one
    wykażą, to po co idziesz do lekarza ?
    Jeśli ów lekarz przujmuje w ramach ubezpieczenie NFZ to badania
    powinny być bezpłatne.

    >Czy musi/może mnie skierować na barania w ramach ubezpieczenia?
    Jeśli ty jesteś ubezpieczony i nIE jest to wizyta prywatna, to płaci
    za nie przychodnia (masz pieczątkę na skierowaniu).

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-04-20 08:56:06
    Od: "frutis" <f...@p...onet.pl>

    > Skoro wiesz lepiej co one wykażą, to po co idziesz do lekarza ?
    > Jeśli ów lekarz przujmuje w ramach ubezpieczenie NFZ to badania
    > powinny być bezpłatne.
    mam problemy skórne a lekarz wysyła mnie na badania na obecność Lues. A wiem
    na 100% że nie jestem chory na tę chorobę.

    Czyli musi mnie obejżeć tak czy siak.
    Dziekuję frutis

  • 4. Data: 2006-04-20 12:53:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    frutis wrote:
    > mam problemy skórne a lekarz wysyła mnie na badania na obecność Lues. A wiem
    > na 100% że nie jestem chory na tę chorobę.

    to poszukaj innego lekarza, który uzna, że to badanie nie jest konieczne.
    Albo wykombinuj skierowanie od innego lekarza, który zrobi to w ramach
    ubezpieczenia.