  • Data: 2004-02-29 12:52:55
    Temat: Re: legitymowanie prewencyjne?
    Od: "m" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a czemu Cie nie dziwi ze jadacych samochodem zatrzymuja do kontroli bez
    > zadengo powodu?
    > widzisz jakas roznice bo ja nie...
    > wykonuja dokladnie te same czynnosci + sprawdzenie samochodu i papierow z
    > nim zwiazanych...

    akurat kontrola na drodze mnie nie dziwi. zgodnie bowiem z prawem
    drogowym /jestem niedawna upieczona zdobywczynia prawka:-))) - za pierwszym
    razem/, policjant ma prawo zatzrymac praktycznie kazdy samochod:

    Art. 129. 1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach,
    kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.

    2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest
    uprawniony do:

    1) legitymowania uczestnika ruchu i wydawania mu wiążących poleceń co do
    sposobu korzystania z drogi lub używania pojazdu;

    2) sprawdzania dokumentów wymaganych w związku z kierowaniem pojazdem i jego
    używaniem, świadectwa kwalifikacji, a także dokumentu stwierdzającego zawarcie
    umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu
    lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia

    jest wiec pewna roznica miedzy kotrola na drodze, a legitymowaniem osoby.