    From: " b" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalność systemu operac yjnego na używanym laptopie.
    Date: Thu, 15 Dec 2005 13:43:37 +0000 (UTC)

    h...@p...onet.pl napisał(a):

    > Teoretycznie tak pod warunkiem że cofnął datę.

    A co to ma do rzeczy?
    Wezmę takiego della, który przeleżał powiedzmy 2 lata w magazynie nie ruszany
    wogóle i drugi używany. Uruchomię pierwszego (i przy pierwszym uruchomieniu
    będę mu musiał podać mu dane do konfiguracji), a na drugim zrobię recovera -
    zapis na dysku (w sensie katalogów, daty utworzenia itd) będzie identyczny
    (no może czas sie nieco będzie różnił)

    > W Polsce trudno jest sprzedać coś jeśli nia ma tego na fakturze.
    > Są tacy urzędnicy którzy po prostu tego nie zrozumieją.

    Na fakturze mam Della o partnumberze XXX. Taki komp fabrycznie miał
    preinstalowany określony system operacyjny i system ten stanowi cześć
    składową komputera (tak był sprzedawany przez producenta). I co więcej ma być?

    Co najwyżej moge się czepiać sprzedawcy, że jak kupuje ten komputer to taki
    własnie system MUSI na nim być, inaczej komp jest wybrakowany.

    Ba... ja nie pamietam tego dokłądnie, ale kiedyś gdzieś widziałem w
    interpretacjach US, że coś co figuruje na fakturze jako komp MUSI mieć system
    operacyjny bo jest on częścią składową komputera (w sensie że jak nie ma
    systemu to to nie jest komputer, bo nie działa).
    Stąd się brały faktury na skłądaki (bez systemu) gdzie widniało: zestaw
    komputerowy i wyliczanka części... w efekcie nie był sprzedawany komputer
    tylko same klocki.

    b.