    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie w firmie
    Date: Fri, 19 Mar 2004 15:20:45 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > To jest wersja Pana Arnolda. Od pewnego czasu usiłuje on przekonac cały
    > świat, że nie ma licencji OEM bo nie przewiduje jej ustawa o prawie
    > autorskim.

    Ale dlaczego kłamiesz na temat tego co ja mówię?
    Oczywiście, że umowa OEM - a nie licencja - istnieje. Z tym, że jest to
    umową pomiędzy twórcą/dystrybutorem oprogramowania a
    producentem/dystrybutorem sprzętu i klienta ona wielkieg g... obchodzi.

    Oczywiście na oprogramowanie wprowadzone do obrotu w ramach takiej umowy
    mówi się popularnie "oprogramowanie OEM", ale to wszystko.

    > Z dyskusji z nim wywnioskowałem, że nie rozumie on, że poza
    > umowami, których postanowienia uregulowano ustawowo istnieją także umowy
    > nienazwane.

    Ale po co kłamiesz albo nic nie zrozumiałeś.
    Cały czas zwracałem Ci uwagę, że kwestię praw autorskich reguluje Ustawa
    o prawach autorskich i pokrewnych i wszelkie SPRZECZNE z nią
    postanowienia umów są nieskuteczne, albo nawet powodują nieważność.

    > Poza tym na twoim miejscu byłbym ostrożny przy opieraniu się na
    > kontrowersyjnych opiniach prawnych z zakresu prawa autorskiego formułowanych
    > przez technika hydraulika http://www.elita.pl/arek/o_mnie.html

    I znowu kłamiesz na mój temat - po co to robisz? - a ponadto
    PONOWNIE wykazujesz się niezrozumieniem podstawowych słów w j. polskim.

    hydraulik: wykwalifikowany robotnik zakładający i naprawiający
    instalacje i urządzenia wodnokanalizacyjne.

    Nigdy w życiu nie pracowałem przy urządzeniach wodnokanalizacyjnych ani
    nie byłem w tym zakresie kształcony.

    A najwyraźniej prezentowane teraz przez Ciebie przekonanie, że szkoła
    to jedyne miejsce zdobywania umiejętności, wiedzy, doświadczeń i
    wykkształcenia kompromituje Cię na całej linii.

    Zrozumiałbym gdybyś przestrzegał, że jestem przedsiębiorcą, menadżerem,
    reżyserem, pisarzem, scenarzystą, kompozytorem, redaktorem, ale pisanie
    o mnie "technik hydraulik" to kolejna żałosna próba dyskredytacji w
    gówniarzerskim stylu
    A fe! :(

    > A pełną treść jego stanowiska w sprawie OEM znajdziesz tutaj:
    > http://www.sti.org.pl/oem_list_ms.htm

    Dzięki za link.

    Arek

    --