    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie w firmie
    Date: Fri, 19 Mar 2004 15:30:12 +0100

    Krzysiek wrote:

    > Czy to jest Twoja wersja? Czy z tym się spotkałeś?
    > A jeżeli posiadam tylko dowód zakupu? lub tylko certyfikat no
    > Office'a?

    To jest wersja Pana Arnolda. Od pewnego czasu usiłuje on przekonac cały
    świat, że nie ma licencji OEM bo nie przewiduje jej ustawa o prawie
    autorskim. Z dyskusji z nim wywnioskowałem, że nie rozumie on, że poza
    umowami, których postanowienia uregulowano ustawowo istnieją także umowy
    nienazwane.

    Poszukaj watku - "oprogramowanie OEM z Allegro" (czy jakoś tak) - tam była
    dość długa dyskusja z poglądami Pana Arnolda na ten temat. Zakończyła się po
    tym jak oświadczył, że w jego ocenie on nie jest związany warunkami umowy z
    Microsoft, bo żadnej umowy nie podpisywał, a klikniecie "akceptuję warunki
    umowy licencyjnej" przy instalacji to nic nie znaczy, bo to nie jest
    oświadczenie woli tylko zniewolenia, bo bez tego nie da się programu
    zainstalować.

    Poza tym na twoim miejscu byłbym ostrożny przy opieraniu się na
    kontrowersyjnych opiniach prawnych z zakresu prawa autorskiego formułowanych
    przez technika hydraulika http://www.elita.pl/arek/o_mnie.html

    A pełną treść jego stanowiska w sprawie OEM znajdziesz tutaj:
    http://www.sti.org.pl/oem_list_ms.htm

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant