  • 11. Data: 2006-04-23 13:51:07
    Temat: Re: legalizacja Windowsów ?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:
    > Nieprawda. Mysz była swoją drogą naciągana, ale mogłeś ją podłączyć do
    > drugiego USB i fakt jej uszkodzenia _niczego_nie_zmienia_ przecież?
    > Jeden z moich windowsów mam zakupiony ze stacją dyskietek, którą mam
    > zamontowaną w kompie, ale niepodłączone kable. Jest legalny, nie?

    Być może tak. To pytanie do MS, nie do mnie. A nawet nie do MS, tylko do
    sądu - bo MS z całą pewnością powie, że musisz kupić nowy system
    (system nie używa tego flopa, nie ma do niego dostępu, więc nie można
    powiedzieć, że został na nim "uruchomiony").

    > XP z płytą główną. Wymiana płyty pdobno nie jest problemem o ile klient na
    > infolinii MS się nie wygada, że właśnie płytę wymienił.

    Jeśli chodzi o uzyskanie kodu aktywacyjnego, to 'niewygadanie się' na pewno
    pomoże, ale czy mimo wszystko system będzie legalny? Z punktu widzenia MS -
    nie. Być może są w stanie jakoś sprawdzić, że poprzednio był instalowany na
    innej płycie (czy w czasie aktywacji system nie przesyła jakichś informacji
    na ten temat? MS mówi tylko, że nie przesyła informacji pozwalających
    zidentyfikować użytkownika - jakaś suma kontrolna z numeru seryjnego płyty
    nie będzie identyfikować użytkownika, ale będzie dowodem na zmianę płyty).

    No i z nowu wraca pytanie - co z tego, że MS uzna kopię za nielegalną, skoro
    reszta sprzętu zostanie ta sama - co wtedy powie sąd?

    P.

  • 12. Data: 2006-04-23 14:18:13
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > No i z nowu wraca pytanie - co z tego, że MS uzna kopię za nielegalną,
    > skoro
    > reszta sprzętu zostanie ta sama - co wtedy powie sąd?

    Ktos wreszcie powinien sie nimi zajac, bo awarie komputerow zdarzaja sie
    czesto, a upgrade sprzetu niektorzy musza wykonywac co najmniej raz do roku
    (np. testerzy gier komputerowych). Gdyby za kazdym razem musieli kupowac
    nowego windowsa, to by zbankrutowali. Kupuje sie licencje na "program
    komputerowy", a nie sposob jego zastosowania. M$ nie bierze zreszta
    odpowiedzialnosci za efekty zastosowania, wiec niech sie odpieprza od
    instalacji raz zakupionego systemu.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2006-04-23 14:30:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pewno
    > pomoże, ale czy mimo wszystko system będzie legalny? Z punktu widzenia

    Moim zdaniem tak. Omijanie kuriozalnych zastrzeżeń jest po prostu reakcją na
    ich bezsens i niezgodność z powszechnie przyjętymi standardami. Nie są w
    stanie udowodnić, nie tracą pieniędzy, europejskie prawodawstwo tępi
    restrykcje OEM.

> [...]
    > informacji
    > na ten temat? MS mówi tylko, że nie przesyła informacji pozwalających

    Zgodnie z tym, co jest w Privacy Policy nie przesyła ŻADNYCH INFORMACJI,
    więc żeby Ci udowodnić, to musieliby się wygadać że kłamią i kontrolują
    systemy i userów, a to im się zdecydowanie nie opłaca. Jeżeli wiedzą, to
    będą siedzieć cicho. Zmianę sumy kontrolnej można wytłumaczyć zmianą biosu,
    tajemniczą naprawą komputera "a bo panie się popsuł, to naprawili, a ja nic
    nie wiem" itp. Nie opłaci im się zdradzać przed sądem zasad obliczania
    tejże, ponieważ to zostanie upublicznione i wiadomo...

> [...]
    > skoro
    > reszta sprzętu zostanie ta sama - co wtedy powie sąd?

    Wygra ten, co ma lepszych biegłych. Jednak Ty ryzykujesz tylko aresztem,
    konfiskatą, grzywną 5 tys, a MS ryzykuje masowymi pozwami na całym świecie,
    skandalem lub zdradzeniem wartych miliardy $ tajemnic. Na ich miejscu dałbym
    sobie spokój i tak się chyba dzieje. Zawsze możesz powiedzieć, że dałeś
    znajomemu do serwisu, a on Cie skasował 500 zł i nawet nie wiesz za co.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2006-04-23 18:32:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > sobie spokój i tak się chyba dzieje. Zawsze możesz powiedzieć, że dałeś
    > znajomemu do serwisu, a on Cie skasował 500 zł i nawet nie wiesz za co.

    Nie ryzykuje bo posiada legalna wersje programu, i policji nie bedzie
    interesowac czy zmienial plyte glowna, czy myszka mu sie zepsula.
    Policji w ogole nie bedzie interesowac czy program jest zainstalowany
    zgodnie z warunkami licencji, bo karalne jest tylko i wylacznie
    posiadanie nielegalnej kopii programu, czyli np takiej kupionej na
    stadionie.

    W sprawie zlamania warunkow licencji MS moze wytoczyc przeciwko
    uzytkownikowi proces cywilny - co w praktyce jest niemozliwe.

    Jacek

  • 15. Data: 2006-04-23 19:44:00
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Tiger <c...@c...pl> wrote:
> [...]
    > komputerowy", a nie sposob jego zastosowania. M$ nie bierze zreszta
    > odpowiedzialnosci za efekty zastosowania, wiec niech sie odpieprza od

    Tacy użytkownicy kupują za 2-3 razy wyższą cenę Windowsa boxowego. Ja się
    zastanawiałem nad OEMowym.

    P.

  • 16. Data: 2006-04-23 19:46:29
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki castrol <j...@w...wp.pl> wrote:
> [...]
    > zgodnie z warunkami licencji, bo karalne jest tylko i wylacznie
    > posiadanie nielegalnej kopii programu, czyli np takiej kupionej na

    Czy aby na pewno? Jeśli kupię sobie jednego OEMa, zainstaluję na
    10 kompach i uruchomię jakiś wpa_kill, to będzie to Twoim zdaniem
    wersja legalna czy nie?

    P.

  • 17. Data: 2006-04-24 06:40:25
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Paszczak napisał(a):

    > Czy aby na pewno? Jeśli kupię sobie jednego OEMa, zainstaluję na
    > 10 kompach i uruchomię jakiś wpa_kill, to będzie to Twoim zdaniem
    > wersja legalna czy nie?

    Jeśli masz 10 oryginalnych nośników to pewnie tak :>

    Mnie zastanawia inna sprawa - producentowi każą na komputer nakleić
    nalepkę. Nie miałbym nic przeciwko temu ale jest na niej klucz
    aktywacyjny. W bardziej ogólnodostępnym miejscu może to być problem -
    ktoś spisze sobie klucz i aktywuje sobie Windowsa a ja potem przy
    reinstalacji będę miał problem :)

  • 18. Data: 2006-04-24 07:08:01
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Juzek Kocimientka <k...@i...pl> wrote:

    > Jeśli masz 10 oryginalnych nośników to pewnie tak :>

    Mam jeden oryginalny nośnik. Żadnego ze stadionu, itp. Zresztą nośniki można
    kupić niezależnie od licencji.

    P.

  • 19. Data: 2006-04-24 22:31:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Mam jeden oryginalny nośnik. Żadnego ze stadionu, itp. Zresztą nośniki
    > można
    > kupić niezależnie od licencji.

    No więc wg prawa karnego, ważne jest abyś posiadał oryginalny nośnik.
    Więc posiadając 10 płyt, wg przepisów o odpowiedzialności karnej, jesteś w
    porządku. Inaczej sprawa wygląda jeśli zastosuje się kodeks cywilny.
    Małomiękki może domagać się odszkodowania, ale na drodze cywilnej. Muszą
    udowodnić swoje straty i zarządać odszkodowania podczas procesu cywilnego.

  • 20. Data: 2006-04-26 10:28:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotrek napisał(a):
    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zakładam, że mają ten nakaz, oczywiście
    > proszę o odpowiedź na postawione pytanie

    Urząd Kontroli Skarbowej nie ma ŻADNYCH uprawień do kontroli legalności
    oprogramowania.
    Może co najwyżej poprosić o zaświadczenie producenta że system FK jest
    zgodny z ustawą o rachunkowości.
    Plus jakbyś np. dostał program w prezencie to masz z działalności
    przychód. Ale że dostałeś go w prezencie a nie kupiłeś prywatnie 3 lata
    temu (a fakturę wyrzuciłeś bo po co ci wtedy była) i teraz używasz na
    SWOIM "firmowym" komputerze to UKS musi ci udowodnić.
    To jest wszytko w co UKS może włożyć paluszki.

    Kontrolą legalności oprogramowania zajmuje się

    - policja - w zakresie odpowiedzialności karnej i w zasadzie musza
    najpierw mieć zgłoszenie podejrzenia popełnienia przestępstwa
    (przestępstwa! a samo złamanie umowy licencyjnej np. przez użycie
    legalnie zakupionego programu niezgodnie z licencją nie jest
    przestępstwem a złamaniem umowy cywilnej), nie mogę chodzić od domu do
    domu jak leci i prewencyjnie sprawdzać komputerów.

    - BSA lub inne tego typu organizacja lub producent danego oprogramowania
    osobiści, ale np. przeszukania mogą one dokonać tylko w asyście policji
    a raczej robi to policja a BSA (skrót myślowy) może sie przyglądać i do
    tego znowu BSA musi złożyć policji uzasadnione podejrzenie popełnienia
    przestępstwa. Masz prawo samych przedstawicieli BSA nie wpuści do
    domu/siedziby firmy/gdziekolwiek, bo to są przedstawiciele firmy jak
    każda inna.

    A co do zasady pytanie nie miało nic wspólnego z podatkami.

    I kochani, nie dajcie się zwariować!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl