  • 1. Data: 2006-04-23 10:37:50
    Temat: Wygrany przetarg i kłopoty
    Od: "Aro" <a...@a...pl>

    Witam
    Firma wygrała przetarg na dostawę sprzętu komp. do ośrodka dla osób
    niepełnosprawnych. kwota 20000 brutto. Została podpisana umowa. Dostarczono
    sprzęt. Odebrano go na podst. protokołu zdawczo odbiorczego. Zostawiono
    oryginał i kopię faktury. Faktury były z VAT 22%. Za sprzęt płaci Starostwo
    które potem rozlicza się z PFRON. W umowie i sprecyfikacji zamówienia była
    podana kwota brutto bez info z jaką stawką VAT. Starostwo zaplaciło za
    sprzet przelewem na konto firmy. Po miesiacu okazlalo sie ze oni chca aby
    podpisac "troszeczke inna " umowe z zapisem ze faktura ma byc z VAT 0%, a
    osrodek za roznice w VAT chca na ta kwote dostac od nas jeszcze sprzet
    komputerowy. Kopie faktur mam ale niepodpisane. Olać sprawę czy trzeba to
    załatwić jakos?

  • 2. Data: 2006-04-23 10:48:11
    Temat: Re: Wygrany przetarg i kłopoty
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > osrodek za roznice w VAT chca na ta kwote dostac od nas jeszcze sprzet
    > komputerowy. Kopie faktur mam ale niepodpisane. Olać sprawę czy trzeba to

    De facto, umowa podpisana, faktura zaplacona, sprzet oddany - umowa zostala
    wypelniona.
    Teraz to tylko Twoja dobra wola, ale ja bym tak dal spokoj z tym.

    Jesli chodzi o vat 0, to uwazaj, bo to Ty musisz wykazac przed US, ze masz
    podstawy zastosowac taką stawkę vat dla tego towaru.
    Zapytaj sie szanownego panstwa na jakiej podstawie masz wystawic f-re z vat
    zero.
    Bo jezeli argument jest taki, ze osrodek nie rozlicza vatu, to akurat Ciebie
    to nie dotyka.

  • 3. Data: 2006-04-23 20:26:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bartek wrote:

> [...]
    > vat zero.
    > Bo jezeli argument jest taki, ze osrodek nie rozlicza vatu, to akurat

    nawet jeśli może wystawić z 0% VAT, to ja bym uważał na pozostałych
    biorących udział w przetargu co zrobią jak sie o tym dowiedzą.
    Mogą ewidentnie powiedzieć, że gdyby o tym wiedzieli to wówczas
    zaoferowaliby inną cenę.
    Oprotestować tego się po fakcie nie da, ale złożyć zawiadomienie do
    prokuratury jak najbardziej.
    A niech się potem wyda, że była zrobiona machlojka z fakturami.