    From: "ssj5" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lapowki i policja
    Date: Fri, 29 Nov 2002 14:06:20 +0100

    > Dlaczego nie skomentowałeś tego:
    >
    > Jeśli mnie ktoś oskarży fałszywie o popełnienie
    > przestępstwa to złożę zawiadomienie do prokuratury o popełnieniu
    > przestępstwa z art.234 K.K. Dalej sprawą zajmuje się prokuratura.Ona po
    > wyjaśnieniu że przestępstwa nie popełniłem czyli udowodnieniu fałszywości
    > oskarżenia skieruje akt oskarżenia do sadu przeciwko kapusiowi.
    > Jeśli gdzies coś zle napisałem to poproszę o sprostowanie a nie uwagi typu
    > "nie bo nie"(ssj5 też to dotyczy;)

    to jest za trudne widac, zebys to zrozumial, ale przy odrobinie dobrej
    woli... moze? wiec sluchaj. jesli ktos cie oskarzy o popelnienie
    przestepstwa / dlaczego zakladasz ze od razu falszywie?a jesli nawet to
    zrobi falszywie, to w chwili zglaszania prokurator tego nie wie, to moze byc
    taka Twoja linia obrony, ze jest falszywe oskarzenie/ i prokurator uzna ze
    przestepstwa nie popelniles - to nie oznacza, ze natychmiast musi kierowac
    akt oskarzenia przeciwko osobie, ktora na ciebie zlozyla zawiadomienie.moze
    zaistniec taka sytuacja, ze brak bedzie dowodow by cie oskarzyc, ale to nie
    oznacza, ze sa dowody na to by oskarzyc osobe, ktora cie pomowila.nie ma
    bowiem takiego prostego przelozenia - jesli prokurator uzna, ze nie
    popelniles przestepstwa - to oznacza ze winien jest ten co cie pomowil.
    obowiazuje zasada domniemania niewinnosci, zarowno w jedna jak i druga
    strone. ale ty pewnie znowu swoje...i jesli chodzi o przypadek Ani, - bo
    chyba za daleko odbieglismy od tego watku, to uwazam, ze Ania powinna
    zglosic ten fakt. i tyle. nic jej nie grozi, nawet jesli prokurator nie
    zbierze dowodow przeciwko lapowkarzom policjantom.

    ssj5