  • 1. Data: 2003-06-11 22:18:13
    Temat: Re: kwestionowanie faktury :)))))))))
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    uwaga na marginesie: FAKTURA JEST UMOWA (wszystkie niezbedne essentialia
    negotii sa zawarte np. strony, data, cena, przedmiot umowy) i to z zachowana
    forma pisemna.
    Pozostaje tylko udowodnic, ze warunki na niej sa niezgodne z ustaleniami i
    ze jest to wynik pomylki. Jest to trudne ale mozliwe.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-13 12:52:32
    Temat: kwestionowanie faktury :)))))))))
    Od: "Piotr Zajączkowski" <z...@k...home.pl>

    Mam pytanie !

    Wystawiono fakturę za usługę.
    Faktura została przyjeta poprzez podpis uprawnionej osoby.

    Po tygodniu przychodzi pismo ze faktura jest wyzsza niz ustalono za usluge i
    prosi sie o korekte...

    Oczywiscie jest to nie prawda bo faktura jest wystawona prawidlowo !

    Dodam ze odeslano mi fakture wraz z pismem listem poleconym.

    Czy moga zmusic mnie do obnizenia tej kwoty czy tez nie??????

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2003-06-13 16:03:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr Zajączkowski" <z...@k...home.pl> napisał:

    >Wystawiono fakturę za usługę.
    >Faktura została przyjeta poprzez podpis uprawnionej osoby.
    Czyli wykonanie usługi zostało przyjęte, teraz należy się zapłata.

    >Oczywiscie jest to nie prawda bo faktura jest wystawona prawidlowo !
    Wystawiona prawidłowo, to jedno, a zgodnie z ustaloną kwota do zapłaty
    to drugie. Jest jeszcze jakaś dodatkowa umowa na piśmie ?

    >Czy moga zmusic mnie do obnizenia tej kwoty czy tez nie??????
    Jeśli udowodnią, że umowa była inna, to moga zapłacić tylko tyle, ile
    z niej wynika. Tak myślę :-)

    Artur Golański

  • 4. Data: 2003-06-13 16:56:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003, Piotr Zajšczkowski wrote:

    >+ Mam pytanie !
    >+
    >+ Wystawiono fakturę za usługę.
    >+ Faktura została przyjeta poprzez podpis uprawnionej osoby.

    Znaczy *masz* *kopię* z podpisem ?
    Na oryginale też podpisali ?
    [...]
    >+ Dodam ze odeslano mi fakture wraz z pismem listem poleconym.

    Pomijając najważniejszy problem - to jak ktoś chce iść
    z tobą "na udry" nie powinien popełniać błędu w księgowaniu.
    Jeśli prosi o korektę to o korektę - oryginał powinien
    sobie zostawić :]

    >+ Czy moga zmusic mnie do obnizenia tej kwoty czy tez nie??????

    My chyba mamy za mało danych pt. "argumenty tamtej strony",
    żeby bawić się w totka. Jaka kwota i ile było na umowie,
    *na przykład* ?
    Z KC, własnymi słowami: "kwota umowy przenosząca
    2000 zł powinna być stwierdzona umową pisemną".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-13 21:52:17
    Od: P <h...@a...com>

    On Fri, 13 Jun 2003 18:56:08 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Z KC, własnymi słowami: "kwota umowy przenosz?ca
    >2000 zł powinna być stwierdzona umow? pisemn?".

    Ale tylko dla celow dowodowych a nie dla waznosci. A i te cele
    dowodowe mozna jakos obejsc. A poza tym to nowy projekt KC troche to
    zmienia zwlaszcza na linii konsument-przedsiebiorca...