    From: "Domino" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupowanie i uzytkowanie pirackich kopii filmow
    Date: Tue, 6 Aug 2002 01:36:58 +0200

    > Jak by sie Panu podobalo, gdyby nie wolno bylo nucic piosenki,
    > bo Pani X ja wykonala i to jest JEJ WLASNOSC,
    > jak ktos chce nycic, niech placi ?

    no wlasnie - sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem (jak te hiszpanskie dzemy
    marchewkowe). a prawo jak wiadomo zostalo stworzone by sluzyc ludziom,
    wprowadzac pewien porzadek - lecz czy mozna mowic o porzadku i ladzie jesli
    jakis bogacz zmieni prawo bo tak jest mu na reke. jakby kolejny dowod
    zaprzeczenia demokracji. a polska sie pcha w to choc mogla uczyc sie na
    bledach ameryki, zamiast tego lize tylek UE i USA.
    ciekawe czy spotka nas to co w stanach sie od niedawna dzieje - notoryczne
    lamanie konstytucji, pelna kontrola, inwigilacja - jak w tym artykuliku w
    wyborczej dzisiaj.. fajna przyszlosc (dla kogo?), nie ma co. trzeba
    okreslic gdzie jest granica miedzy dobrem ogolu a dobrem wybranych kosztem
    ograniczenia wolnosci slowa i czynu reszty narodu. dlatego mysle ze trzeba
    trzezwo spojrzec na coraz bardziej ograniczajace nas klauzule umow
    dolaczanych do programow itp. gdzie jest granica. niedlugo rzeczywiscie nie
    bede mogl sobie nucic piosenki pani x bo popelnie przestepstwo