    From: "Yennifer" <y...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: który sposób wybrać - darowizna domu
    Date: Thu, 17 Apr 2003 12:31:35 +0200
    Sender: y...@a...pl@62.233.233.18

    Użytkownik "Kinga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b7h6mv$q2m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witajcie,
    > Potrzebuję porady w nastepującej sprawie:
    >
    > Moja teściowa dwa lata temu zaczęła budowę domu (obecnie jest on w stanie
    > surowym otwartym), kwestia własności działki i wszelkie formalności
    > zaistniałe do tej pory były załatwiane poprawnie. Działka i dom obecnie są
    > własnością teściowej. Ostatnio mama mojego męża wysunęła propozycję
    > przepisania tego domku w budowie i działki mojemu mężowi ( darowizna).
    > Powiedziała, że w takim momencie na niego przepisze , kiedy to dla nas
    okaże
> [...]

    IMHO najlepiej kupic od tesciowej. I to wlasnie teraz - poki wartosc
    nieruchomosci jeszcze jest niska.
    Placi sie podatek od umowy kupna - sprzedazy dzialki z rozpoczeta budowa -
    ok 2 % wartości + taksa notariusza. Ale tylko w taki sposób zabezpieczycie
    sie w 100% od roszczen innych osób - potencjalnych spadkobierców.

    --
    pozdr.
    Yenn