    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: który kierowca winny ?
    Date: Sat, 17 Mar 2012 09:48:41 +0100

    On 2012-03-15 20:55:59 +0100, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> said:

    > Wyobraź sobie 2 pasy ruchu koło siebie, jeden z nich jest
    > ,,zakreskowany'' i nie wolno po nim jechać. W pewnym momencie
    > zakreskowanie się kończy i zmieniasz pas z pasa niezakreskowanego, na
    > do-tej-pory-zakreskowany w miejscu, gdzie zakreskowanie się kończy
    > i.... dostajesz strzał od kogoś, kto jechał tym pasem. No cóż, winnym
    > wypadku jesteś ty, bo zmieniałeś pas. Pomimo, że tamten jechał pasem,
    > którym nie powinien.

    Nie bardzo rozumiem twą myśl - ja sugeruję (ale delikatnie), że winy
    jest pan K., bo otwarł drzwi w sposób nieostrożny, ale za to
    penalizowany, a ty mi opisujesz przykład zupełnie inny, z pomniętym =
    jakże istotnym - elementem zachowania ostrożności. W twoim przykładzie
    zabrakło tego, co robiłem z oczami podczas sygnalizowania zamiaru i
    podczas zmiany pasa.

    --
    Bydlę