    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: który kierowca winny ?
    Date: Sat, 17 Mar 2012 09:43:48 +0100

    On 2012-03-16 18:01:12 +0100, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> said:

    > Wskaż miejsce w Prawie o Ruchu Drogowym, gdzie występuje słowo kolizja.
    > Bo ja nie znajduję.

    > To, że posługujesz się potocznym słownictwem (kolizja, stłuczka, dzwon
    > itp. ) nie daje ci prawa do krytykowania innych.

    Policja posługuje się takim rozróżnieniem, mimo że prawo nie posługuje
    się nim wcale.
    Np.
    <http://www.zabkowice-slaskie.policja.gov.pl/www/ind
    ex.cgi?numer=19&menu=5>:

    ===
    Ustawy,

    takie jak, ,,Kodeks karny", ,,Kodeks wykroczeń" i ,,Prawo o ruchu
    drogowym" w zasadniczy sposób regulują powyższe zagadnienia.

    Wypadek drogowy - ma miejsce wtedy, gdy uczestniczące w nim osoby
    doznają urazów ciała lub ponoszą śmierć.
    (...)Kolizja - jest to zdarzenie drogowe, w wyniku którego szkodzie
    ulega jedynie mienie (przeważnie pojazd).
    ===

    Nic więc dziwnego w tym, że ludzie ulegają nowomowie mundurowych...

    --
    Bydlę