  • Data: 2018-01-26 17:21:10
    Temat: Re: kto może przesłuchiwać świadków
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-01-18 o 10:32, Olin pisze:

    > Może dla odmiany jest tam coś o powoływaniu biegłych spoza urzędowej listy,
    > bo akurat o to głównie chodzi.

    Jest. Powoływanie biegłych / specjalistów spoza listy jest bardzo
    częste. W niektórych specjalnościach wprost w ogólnie ma biegłych. A jak
    jest, to na drugim końcu Polski. Powołanie z listy po prostu ułatwia
    procedurę.

    > Że Jeremi Nieśpielak zupełnie nie zna Szanownej Pani Premier nie budzi
    > najmniejszych wątpliwości, bo o wystawieniu go na listę wyborczą w regionie
    > - jak o wszystkim w tym do głębi demokratycznym grupowaniu politycznym -
    > decydowała Nowogrodzka, a bezstronność jego żony jest pewna jak kompetencje
    > Bartłomieja Misiewicza.
    > Tak się składa, że jej opinie różnią się od ustaleń pierwszej biegłej, ale
    > to zapewne wynik bez porównania wyższych kompetencji.

    Nie znam się na tym i nie będę komentował samej opinii. Odniosłem się li
    tylko do absurdalnej linii przyjętej przez autora artykułu świadczącej o
    kompletnym niezrozumieniu obowiazującego prawa. Wpis na listę biegłych
    gwarantuje niekaralność i kilka innych przymiotów, ale przecież sąd nie
    bada wiedzy merytorycznej, bo się na tym z założenia nie zna. Na listę
    biegłych wpisuje się jakaś tam część ludzi, posiadających stosowne
    uprawnienia. Absolutnie gwarantuję, ze w każdej specjalności znajdziesz
    spokojnie jakiegoś lepszego specjalistę, który na liście nie jest. A i
    szeregu specjalistów w ogóle nie ma.
    kategorycznie powinien za to ponieść konsekwencji. Biegły ma gwarantować
    przede wszystkim wysokie wrtości etyczne - bo pomy7lic sie jest rzeczą
    ludzką i ne mylisię tylkoten, kto nic nie robi.

    Również za niedorzeczność uważam konstrukcję, że biegła mogła być
    tronnucza, bo 7 lattemu jej mąż stratował z tej samej listy wyborczej,
    co jeden ze swiadków zdarzenia. Natomiast oczywiście nie wyklucza to
    stronniczości biegłegoz innych powodów, ani nie gwarantuje
    merytoryczności. Co wiecej, gdyby dowieść, że biegły celowo zmanipulował
    opinię, to

    Wpis na liste powoduje, zemasz obowiazek poza pewnymi przopadkami
    zlecenie od sadu przyjąć, a nie każdy ma na to czas. Jeśli masz dobre
    papiery, to wygodniej często nie być wpsianym. Wówczas nie masz obowiązku.