  • 1. Data: 2005-03-02 13:23:05
    Temat: kto ma racje?/ czy to oszustwo??
    Od: "anet" <a...@w...pl>

    Jest taka sytuacja na allegro. Byłam zainteresowana kupnem (jakieś tam
    rzeczy), nie wygrałam aukcji ( byłam druga). Po jakimś czasie odzywa się
    sprzedający i pyta czy jestem dalej zainteresowana kupnem. Ja pisze ze tak,
    dogadaliśmy się, co do ceny (180zl)i ponownie wystawił ta rzecz na allegro
    (tylko ze opis był inny niż w poprzedniej aukcji i cena to 10zl).
    Powylicytowaniu aukcji wpłaciłam kasę i dostałam ta rzecz i okazuje się ze
    ta rzecz nie jest zgodna z opisem na aukcji(poprzedniej), która się
    sugerowałam. W nowej aukcji nie było mowy o tym opisie. I teraz, co robić
    kontakt jest urwany a z programu POK na allegro nie skorzystam, bo to było
    10zl! A w rzeczywsitosci zapłaciłam 180zl

    Kto tu jest w błędzie i kto tu ma racje??

    Zgłośże na policje i co mogą mu zrobić- przecież wygrałam aukcje za 10zl a
    opisie nie było tego parametru, który jest nieprawdziwy???

    Dziękuje pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-02 13:38:55
    Temat: Re: kto ma racje?/ czy to oszustwo??
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    anet na pl.soc.prawo w poscie <d04f02$h85$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Zgłośże na policje i co mogą mu zrobić- przecież wygrałam aukcje za
    > 10zl a opisie nie było tego parametru, który jest nieprawdziwy???

    nic chyba nie zrobisz

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 3. Data: 2005-03-02 14:10:06
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Kto tu jest w błędzie i kto tu ma racje??
    >
    > Zgłośże na policje i co mogą mu zrobić- przecież wygrałam aukcje za 10zl a
    > opisie nie było tego parametru, który jest nieprawdziwy???

    Wystaw negatywa, nic więcej nie zrobisz, mimo że teoretycznie możesz
    próbować.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-03-02 19:01:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Wystaw negatywa, nic więcej nie zrobisz, mimo że teoretycznie możesz
    > próbować.

    Ba! Ja jestem zdania, że nawet i teoretycznie nie należy próbować. Gdyby
    Anet udało się przed jakimkolwiek organem (ścigania, Allegro) dowieść, że
    stan rzeczy był taki, jaki opisała, to i jej należałoby postawić zarzut
    pomocnictwa w oszustwie popełnionym przez sprzedającego na szkodę Allegro.
    Wszak każdy Allegrowicz wie, że Allegro swoje zyski czerpie z prowizji od
    sprzedaży, a ta jest uzależniona od ceny. Wzięcie udziału w fikcyjnej
    transakcji, w której za cenę 10 zł zakupywała coś za 180 zł i tyle płaciła,
    to po prostu pomoc w oszustwie.

    Anet troszkę przyspała, bowiem najprościej było po wylicytowaniu aukcji
    wpłacić gościowi to 10 zł i czekać na jego ruch. Ale rozumiem ją, że zawarli
    jakiś tam układ. Nie rozumiem jednak tego, ze skoro postanowili już oszukać
    Allegro na prowizji, to transakcji dokonywali poza Allegro. No to było
    konsekwentnie się dogadać poza Allegro i nie było by teraz kłopotu.

    Wystawienie facetowi negatywa też nie jest rozwiązaniem. A co w nim
    napisze? Że kupowała rzecz wartą 180 zł, płacąc za nią 180 zł na aukcji za
    10 zł? To podstawa do zawieszenia konta jest jak drut, jeśli nawet nie
    zdecydują się na zawiadomienie o przestępstwie.

  • 5. Data: 2005-03-02 19:09:11
    Od: "anet" <a...@w...pl>

    no tak jak piszesz co do kwoty to taka byla umowa zeby szbko kupic i tyle.
    ale w aukcji (poprzedniej bylo napisane np,100mm) a w tej ktora wygralam
    bylo napisane tylko nazwa towaru nie bylo juz wymiaru bo wiedzialam ze
    bedzie taki jak w tamtej aukcji/ i okazuje sie ze ma np, 90mm

    w tym przypadku to ja przespalam czy ewidetnie spzredajcy oszukal???

  • 6. Data: 2005-03-02 22:21:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anet" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie taki jak w tamtej aukcji/ i okazuje sie ze ma np, 90mm
    >
    > w tym przypadku to ja przespalam czy ewidetnie spzredajcy oszukal???

    Jako człowiek Cię rozumiem. Ale z punktu widzenia prawa, to on ma rację.