  • Data: 2005-09-13 23:55:24
    Temat: Re: kto jest winny ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dg7n2c$j4f$1@news.onet.pl...

    > 1. zasada ograniczonego zaufania nie obowiązuje i chwała za to tym
    co ją
    > znieśli (w sensie prawnym).

    Jezu! Aleś mnie wystraszył. Przed momentem sprawdziłem na serwerze
    sejmowym i art. 4 nadal widnieje jako obowiązujący. "Uczestnik ruchu i
    inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni
    uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba
    że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania." Czy
    mógł byś rozwinąć swą myśl?

    > 2. "... jeśli tamten kierujący był zawczasu w stanie zobaczyć Twoje
    kłopoty"
    > ...to hamowanie powinien rozpocząć w myśl przepisu nakazującego
    > dostosowanie prędkości jazdy do warunków.

    Nie będę się z Tobą wdawał w spór akademicki, na jakiej podstawie
    powinien zacząć hamować. Tak czy inaczej, jeśli kierujący który
    najechał na stojący na drodze - choćby nieprawidłowo - samochód
    widział go z wystarczającej odległości i mógł zapobiec kolizji, a tego
    nie zrobił, to ponosi za nią co najmniej współwinę.