    From: "Kalik" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto i kiedy i ile płaci w procesie cywilnym?
    Date: Mon, 8 Mar 2004 19:27:54 +0100

    > I znów sie pytam:
    >
    > Składam pozew o odszkodwanie w wysokosci 7 tys zł. czy płacę coś?
    >
    > Gość wnosi sprzeciw, czy płaci cos wnosząc sprzeciw czy ja coś płace aby
    sie
    > rozprawa odbyła?
    >

    > I dziekuje za pomoc wszystkim którzy coś napiszą

    Znowu, rozmumiem, że na skutek twojego pozwu sąd wydał nakaz zapłaty w
    postępowaniu upominawczym. Cały wpis stosunkowy w sprawie o 7.000 zł wynosi
    560 zł. W pozwie w upominawczym musisz wpłacić 1/4 tego wpisu czyli 140 zł.
    Jeżeli pozwany wniesie sprzeciw, ty musisz uzupełnić ten wpis do pełnej
    wysokości czyli dopłacić 420 zł (plus wydatki około 20 zł ale to przy
    pozwie). Zatem, aby sprawa się odbyła musi uzupełnić wpis i sprawa będzie
    wyjaśniana na rozprawie. Jeżeli nie uzupełnisz wpisu sąd może zarządzić
    przymusowe ściągnięcie. Aby tego uniknąć musisz wycofać pozew (ale uwaga na
    przedawnienie).