  • 11. Data: 2002-11-28 22:39:56
    Temat: Re: ksiadz bije dzieci- co robic
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "mateusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wlasnie dlatego napisalem zeby udal sie do gazet
    > moze w koncu cos sie zmieni

    Jest tylko jedna gazeta, która o tym pisze,
    ale i tak grochem o ścianę.

  • 12. Data: 2002-11-28 22:41:10
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Kuroi Bonza" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz zaczac od Biskupa. Albo zajmie sie ksiedzem / przeniesie go, albo
    > oddajesz sprawe do prokuratury i mediow.

    No właśnie - przeniesie go. Dotkliwa kara, nie ma co.
    Chyba po to, żeby gdzie indziej walił dzieciaki.

  • 13. Data: 2002-11-28 22:47:05
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A może zastosować w tym przedmiocie prawo kanoniczne. W skrócie postuluje
    > ono następującą drogę (w moim wolnym przekładzie dostosowanym do tej
    > sprawy):
    >
    > 1. Porozmawiaj osobiście i na osobności z księdzem, jeśli to nie pomoże:
    > 2. Weź drugą osobę (w oryginale drugiego wiernego) i ponów rozmowę również
    > na osobności, jeśli to nie pomoże:
    > 3. Powiadom biskupa.

    Może najlepiej od razu przeprosić tego klechę
    i swą bezczelność wykupić sowitym datkiem.

    Przestępstwami zajmuje się prawo karne,
    a nie kanoniczne.

  • 14. Data: 2002-11-29 06:04:20
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Może najlepiej od razu przeprosić tego klechę
    > i swą bezczelność wykupić sowitym datkiem.
    >
    > Przestępstwami zajmuje się prawo karne,
    > a nie kanoniczne.

    Zgadzam się to podlega pod prawo karne a nie kanoniczne.
    Przypuszczam że w myśl prawa kanonicznego w najsurowszej
    ocenie takiego księdza przeniosą do innej
    parafii gdzie być może będzie dalej praktykował swoje metody
    wychowawcze (nie można dopuszczać do takiej sytuacji).
    Robert napisał że to jest też zwykły człowiek
    który może błądzić, zgadzam się duchowni to nie są nadludzie
    doskonali od których powinno wymagać się doskonałości, ale
    to że może błądzić powoduje podleganie prawu jak każdy inny
    człowiek. "Zwykły człowiek" musi odpowiedzieć przed prawem
    jeżeli popełnia błędy więc i ksiądz. To jest w końcu dorosły człowiek
    świadom swoich czynów i świadom konsekwencji.

    Na marginesie mówiąc, co prawda jestem katolikiem ale nie mam
    zbyt dobrego zdania o duchownych, ale w życiu staram się być obiektywny
    i nie mieszać moich uczuć przy realnej ocenie. Podobne zdanie jeżeli chodzi
    o załatwienie sprawy miałbym odnośnie świeckiej osoby więc myślę
    że nie kieruje mną jakaś osobista uraza.

    Jeszcze raz podkreślam że należy zacząć od organizacji zajmującej się
    problematyką znęcania nad dziećmi, oni wskażą odpowiednią drogę
    postępowania!!!

    Pozdrawiam

    Darek

  • 15. Data: 2002-11-29 12:30:19
    Od: "sqrczak" <j...@S...pl>

    > "Ksiadz nas bije po glowie kijem, bije nas na przerwach, przezywa
    > dzieci." "Raz bil mnie kijem i pasem tak, ze mialem czerwone slady na
    > rekach i nogach. Bil mnie bo spadl mi dlugopis."
    > "Na lekcjach religi ksiadz bije kilku chlopcow z naszej klasy. Bije
    > ich po rekach pasem od spodni i kijem nawet za odwrocenie sie do
    > kolegi." "Raz Slawka wzial na stolik i go bil po tylku az sie
    > rozplakal." "Widzialam, ze bil chlopcow po rekach, kopal, bil pasem,
    > kazal kleczec przy tablicy."

    i nie ma żadnych śladów ??
    rodzice nic nie zauważaja ???

  • 16. Data: 2002-11-29 21:56:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Masz rację, że przestępstwami zajmuje się prawo karne, a nie kanoniczne.
    Niestety nasze prawo się takimi przestępstwami bardzo marnie zajmuje. Jeśli
    nie uszkodził poważniej tych dzieci, to oczywiście można go ścigać - tyle,
    że z oskarżenia prywatnego. Już widzę jak rodzice lecą do sądu i wykładają
    te kilka stów.
    Dalej twierdzę, że najdotkliwszą karę gość może otrzymać właśnie z prawa
    kanonicznego. No i nie prawda, że tam może zostać tylko przeniesiony na inną
    parafię - jestem prawie pewien, że nigdy nie widziałeś tego kodeksu na oczy,
    a już na pewno nie czytałeś.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 17. Data: 2002-11-29 21:57:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Pewnie nie chcą, bo im tak wygodniej.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 18. Data: 2002-12-01 09:06:28
    Od: "Arec" <a...@y...com>

    "Marcyś" <m...@N...pl>
    > Akurat mu narobisz.
    > W Polsce ksiądz jest ponad prawem.

    Nie jest. Sa podobno nawet specjalne wiezienia dla ksiezy.

  • 19. Data: 2002-12-01 10:44:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Nie jest. Sa podobno nawet specjalne wiezienia dla ksiezy.

    No, to akurat dowód na to, że jest ponad prawem. Dla policjantów, sędziów,
    prokuratorów, posłów, senatorów, radnych, itp. specjalnych więzień się nie
    buduje.

  • 20. Data: 2002-12-01 11:21:39
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    > No, to akurat dowód na to, że jest ponad prawem. Dla policjantów, sędziów,
    > prokuratorów, posłów, senatorów, radnych, itp. specjalnych więzień się nie
    > buduje.

    I po co takie glupoty pisac ?

    --
    Jacek