eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[kronika2prl] O odpowiedzialności funkcjonariuszy bajka krótka i gorzka › Re: [kronika2prl] O odpowiedzialności funkcjonariuszy bajka krótka i gorzka
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kronika2prl] O odpowiedzialności funkcjonariuszy bajka krótka i
    gorzka
    Date: Sun, 16 Oct 2011 14:34:25 +0200

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j7e4hr$l8e$1@news.onet.pl...

    > Irytują mnie debilne (tak jest!) argumenty, że "zrobił to, bo został o to
    > oskarżony". To proszę przykłady dętych zarzutów i oskarżeń, które były
    > dupokrytkami, wykazywaniem skuteczności czy odwetem:

    Pewnie, ze tak i przypadki się zdarzają. Tylko jest to albo wynik pomyłki,
    albo celowe działanie. Celowego zajęcia mienia sąsiada wyobrazić sobie nie
    mogę, bo komornik by tego sprzedać i tak nie dał rady (księgi wieczyste by
    go nie puściły). A jak omyłkowo wszedł, to bicie go sensu nie miało. Poza
    tym radzę Ci zachować wiele ostrożności w odniesieniu do tego typu
    rewelacji prasowych, bo bardzo często dziennikarze w ogóle nie dokładają
    starań by ustalić stan faktyczny.

    W obydwu opisanych przez Ciebie wypadkach fakty przedstawiono bardzo
    tendencyjnie. W pierwszym wypadku - tym z kibicami - działania Policji były
    oparte na założeniach, ze w pociągu jadą kibice. Policjanci nakazali
    wszystkim opuścić wagon. Zauważ, ze tylko jeden z pasażerów został pobity.
    Oczywiście nie powinien być pobity, ale - nie przychodzi Ci do głowy, czemu
    akurat on? Jakby wykonał polecenie policjantów, to by pewnie nie doszło do
    tego.

    W drugim przypadku artykuł zawiera błedy merytoryczne. Jeśli to była
    kolizja, to jest to wykroczenie. W sprawach o wykroczenie nie przedstawia
    sie nikomu zarzutów, a jedynie kieruje wniosek o ukaranie do sądu. Now ięc
    już z wierzchu widać, że dziennikarze coś tam wiedzą, ale jest to bardzo
    mało wiarygodna wiedza. Przyczyn takiego stanu rzeczy można wymyślić kilka,
    ale nie chce mi sie tu bić piany, bo jak znam życie, to ja wymyślę ich
    kilka, a faktycznie bedzie to jeszcze inna sytuacja. W każdym razie, jeśli
    w artukule pojawiłsię taki kardynalny błąd merytoryczny, to raczej nie
    spodziewam się, by źródeł informacji dziennikarza była jakakolwiek osoba
    posiadająca wiedzę merytoryczną.